Hoe leer ik mijn valkparkiet zelfstandig eten?

Ik heb een valkje met de hand groot gebracht ze is nu oud genoeg om alleen te eten,maar weigert dit als ze mij ziet begin ze te roepen tot ik ze voer.
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken omtrent tropenvogels, maar ik heb al heel wat inheemse vogels grootgebracht.
de een is wat sneller dan de ander, dus de een wordt ook iets langer gevoerd dan de ander, ze krijgen het voordeel van de twijfel.
verder is het, net zoals het spenen van zoogdieren, een proces.
je blijft nog even voeren, maar wel steeds minder.
de vogel moet wel trek hebben, anders schiet het niet echt op.
bij sommige dombo's helpt het als je regelmatig een tijdje met je vinger *pikt*"in het voerbakje, dat doet het kwartje soms doorrollen.
hopelijk heb je hier iets aan.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal hoor Rieneke ;-)) +
Rieneke1
11 jaar geleden
dat valt niet tegen, bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probleempje Rien: nu wordt je wel een stukje gehinderd door kennis LOL!!!
Ivana
11 jaar geleden
Plus. Goed zo Rieneke. Vogels die met de hand zijn groot gebracht zijn inderdaad verwend. Het wil ook wel eens helpen om trosgierst in de kooi te hangen. Ze gaan er dan mee spelen en ontdekken spelenderwijs dat het eetbaar en lekker is. Dan gaat ook het voeren uit het bakje vanzelf.