Welk soort fruit of groente kan ik mijn parkiet gaan geven?

Wat kan ik mijn parkiet geven als fruit of groente?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Ze mogen stukjes appel of sinaasappel en sla en stukjes wortel.

Toegevoegd na 3 minuten:
spinazie,paardebloem,peer en ze houden ook veel van trosgierst. Hier zijn ze echt gek op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De grasparkiet mag elke dag een klein stukje fruit of groenvoer hebben. Groenten en fruit moeten heel goed gewassen worden, dit in verband met aanwezige pesticiden. In principe mogen ze alle fruitsoorten hebben behalve avocado! Deze fruitsoort bevat voor een grasparkiet giftige stoffen.
Groenten vindt de parkiet ook lekker: wortel, een gekookte sperzieboon (zonder zout!), broccoli, blaadje andijvie enz. Sla wil echter bij sommige vogels nog wel eens waterige ontlasting teweeg brengen maar dit is geen diarree. Rabarber bevat een giftige stof voor grasparkieten (calcium oxalaat) niet geven dus! De vogel geeft verder vaak zelf aan wat hij of zij lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Parkieten en andere vogels zijn gek op vogelmuur.
Pluk het wel op een schone plaats (niet langs een drukke weg).