Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe oud moet een kitten zijn om te begrijpen dat sommige dingen niet mogen?

Hij springt bijvoorbeeld steeds op tafel, en ik zet hem er dan weer vanaf. Maar hij is nu 9 weken, en natuurlijk snap ik wel dat hij dit nu nog niet kan weten. Maar op welke leeftijd kan hij dat wel "beter"begrijpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

juist jonge dieren kunnen uitstekend leren.
blijf consequent doorgaan op de ingeslagen weg, en het kwartje zal weldra doorrollen.

Toegevoegd na 2 minuten:
katten en kittens gaan graag de hoogte in.
als ze niet op tafel mogen, bied dan wel een alternatief, zoals bijvoorbeeld de vensterbank.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fijn om te weten dat ik er nu al mee kan beginnen en dat dit de juiste manier is!

Andere antwoorden (3)

Hoelang het duurt ligt aan het beestje zelf. De ene leert sneller dan de andere. Maar je moet er gewoon mee blijven door gaan. En wel een plekje hebben waar hij/zij hoog kan zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje kat laat zich niet echt opvoeden wat betreft op tafel springen, is mijn ervaring. Maar als je hem consequent van tafel zet, heb je kans dat ie snapt dat ie dat niet moet doen als je erbij bent. Wat ie doet als je er niet bent ... daarop heb je geen enkele invloed. Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
zo is het. Wat je niet ziet gebeurt niet, is een zeer bekende kattenfilosofie
Katten doen meestal waar ze zin in hebben. Maar wat ze perse niet mogen, moet je trainen. Dus iedere keer als het dier op tafel springt, een klein tikje op de neus of zo, of zet een sproeier klaar, dat vinden ze meestal niet leuk.
Begrijpen doet een kat niks, maar vermijden van onprettige situaties kan worden getraind. En op de vensterbank of op de kast, mag misschien wel
Een kat op tafel is uiteraard vies, daar staan vaak ook etenswaren op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"begrijpen doet een kat niks..." ? -/-
ronron1212
11 jaar geleden
InekevL prima antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min. Ga niet eens uitleggen waarom.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding