Wat voor soort vogel is dit?

Ik ben benieuwd wat voor soort vogel in dit filmpje te zien is.

http://www.dumpert.nl/mediabase/2221691/358bf845/vogel_laptop.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Dat is een agapornis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig je kan het op 2 manieren schrijven zie ik op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn deze makkelijk tam te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jodel dat kopt, goed en fout ;-)
@jeffvtn, mijn persoonlijke ervaring is dat het soms venijnige beestjes kunnen zijn, maar als je met een heel jong vogeltje begint schijnen ze makkelijk tam gemaakt te kunnen worden
Agaponnis Dwergpapegaai
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dwergpapegaai. agapornis heb je in veel soorten. als je speciefiek zo een kleintje wil met die kleuren moet je even op google zoeken naar de exacte kleur ( die je wilt) er zijn veel soorten namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een agapornis rosecolli. Leuke vogels, maar ze kunnen vreselijke herrie maken. Als je ze bijvoorbeeld op een studentenkamer wilt houden waar je ook slaapt, kan je de helft van je nachtrust inleveren. Er zijn echt mensen die het "schreeuwen" van deze vogels niet kunnen verdragen.

Er zijn agapornis- soorten die iets minder "gillen". Maar herrie maken ze allemaal. Veel meer dan parkieten en die kunnen er ook wat van. ;)
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de waarschuwing. Ik ben niet van plan er direct één te kopen maar het lijken mij super leuke vrolijke beessies (vooral als ze tam zijn).
Ik heb nu een naam van de vogel, even inlezen en misschien iets voor de toekomst.
Ivana
11 jaar geleden
Als je er een gaat kopen, zoek dan op internet naar een kweker. Dat mag voor deze beesten ook op Marktplaats. Je kan hem dan met 6 weken uit het nest meenemen en zelf bijvoeren. Dan zijn ze binnen de kortste keren supertam. Als je veel weg bent moet je er eigenlijk 2 kopen, maar voor het tam maken heb je er echt één nodig, die jou als partner gaat zien.
Ik heb ze zelf gefokt (kromsnavels) maar mijn echtgenoot kon niet tegen de geluiden die ze produceren. Toen ben ik overgegaan op zangvogels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er ook soortgelijke kleine speelse vogels die stiller en beter alleen kunnen zijn?
Ivana
11 jaar geleden
Forpus soorten en de catharinaparkiet maken minder herrie. Maar allemaal zijn het vogels die gewend zijn (genetisch) om in grote groepen te leven. Alleen verkommeren ze, tenzij je er erg veel mee bezig bent.