Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad dat mijn kat soms chips krijgt van de kinderen?

Het zijn meestal naturel of kaaschipjes.
En komt ongeveer eens per maand voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kwaad is een groot woord, maar goed is het zeker niet.
zout en kruiden zijn niet goed voor de nieren van een kat, en bedenk dat nierfalen een veelvoorkomend probleem is bij katten.
beter verwen je je kat met een lekker stukje rauw vlees, of een speciaal kattensnoepje.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is natuurlijk véél te zout, maar eens in de maand kan heus geen kwaad, hoor. Mijn kat is stapelgek op bladerdeeg, dus als ik van die kaasvlinders eet (misschien zelfs wel váker, dan 1 X per maand....) krijgt zij altijd de kruimeltjes...
Het is nou eenmaal zo, dat wat heel lekker is, niet zo gezond is (meestal dan...;-))) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan geen kwaad als het 1 keer per maand is. Iets vaker mag ook. Mijn kat kreeg ook altijd wat stukjes kaasvlinder. En ze is er er behoorllijk oud mee geworden. Pas wel op met aardappelchips, die hebben scherpe stukjes die tussen het tandvlees kunnen komen.
Geef liever kaachipjes/vlinders dan aardappel chips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha die chipito's daar is de mijne ook dol op. De andere kat van mij eet vooral citrusvruchten en meloen. Ik heb het aan de dierenarts gevraagd en die gaf aan dat ze niet teveel chips mogen hebben. Maar af en toe een kaasflipje dat schijnt geen kwaad te kunnen. Fruit was helemaal niet slecht voor katten.
Dus laat je kids best af en toe een chippie aan de kat geven, maar geef aan dat het niet vaker mag dan bijv. 1 keer per week 2 chipjes. Anders kan de poes ziek worden van het zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat is heel goed, dan leren ze met anderen te delen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whahaha wederom geniaal. +
Lijkt me nog niet zo.n ramp, eenmaal per maand. Als het maar geen grote hoeveelheden zijn. Een kat kan slecht tegen zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan geen kwaad zolang het niet te vaak gebeurd
hou het in de gaten misschien krijgt hij nog meer als je denk en net zoals bij de mensen: denk aan de kilo"s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een van onze katten werd altijd 'verwend' door mijn dochter. Zij is gestorven aan nierfalen. Heel naar was dat, ze worden helemaal uitgemergeld en ziek. ik zou het dus echt verbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding