Iemand ervaring met Pyoderma Septicaemis bij een hond ?

Ben een tijdje afwezig geweest,dit had te maken met de gezondheid van mijn labrador,begon met een hotspot,groeide uit naar een hele grote bacteriele huidinfecties,met fistels en abcessen.Heel veel medicatie,klauwen vol geld,geduld-frustratie-verdriet-boosheid en onmacht heeft het gekost,uiteindelijk operatie waarbij de huidstuk van 5x 9 cm is weggenomen,meer kon niet,omdat het anders een te grote wond zou worden,huid is opgestuurd.Bleek dat er een staphylo en streptokok bacterie zich onder de huid heeft genesteld,en daar ook levenslang blijft,deze zal ook elk wondje opnieuw aangrijpen om een grote wond te maken,ook elke blauwe plek of kneuzing kan grote gevolgen hebben,het kan overgaan gewrichten,urinewegen en hartkleppen,allemaal behandelbaar,maar kost ongeveer per maand 200/250 aan kosten voor medicijnen/zalf/schampo's/dokter/,hij kan maar 3 soorten antibiotica,omdat is getest welke hij imuun voor is.
Een zware domper voor ons,half jaar geleden al hond verloren door ouderdom,en deze is nu 4 jaar.
Heeft iemand ervaring,AUB help ons dan,we willen hem niet opgeven,maar de kosten vanaf maart tot nu zijn al bij de 1100 euro,wij gaan hem niet afstaan of euthanaseren,willen gewoon alternatieven weten.

Toegevoegd na 3 minuten:
zit inmiddels ook op andere wang,buik-rug en 1 poot,hij heeft geen pijn,jeuk of ziek ervan,eet gewoon en speelt gewoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Erg naar voor je hond om dit te moeten doorstaan, ik weet niet als jullie hier in geloven maar ik zou dierenhealing aanbevelen.

streptokok heeft iedere hond bijzich in mindere maten, heeft de hond meerdere broers en zusters en hebben die dit ook? dan is het een fok fout en moet dit asap door gegeven worden om weer andere eigenaren te besparen wat jij/jullie doormaken.

en wat ik heb gevonden, en wellicht ook kan aankaarten bij de DA, (ik zou zoiezo niet bij 1 DA blijven maar bv naar Utrecht gaan) "De meeste Stafylokokken zijn zeer gevoelig voor de meeste antibiotica, indien ze geen resistentie hebben in hun plasmiden."

dus ze zouden onderzoek moeten doen naar de plasmiden, als deze resident zijn tegen de antibiotica die de hond heeft gehad.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ontzettend naar. Wellicht kan Vet-AID helpen. Op facebook www.facebook.com/VetAidNederland staat een filmpje met een Labardor met Pyoderma die met Vet-Aid spray wordt behandeld en goede resultaten boekt.