Als kittens een week oud zijn, hoeveel horen ze dan te wegen?

Mijn kitten drinkt weinig melk bij de moeder dus vraag ik me af of hij wel genoeg weegt.

Toegevoegd na 21 uur:
Hij woog 100 gram toen hij geboren werd, en dat is volgensmij wel normaal, want mijn twee andere kittens wogen ook zoveel toen ze geboren werden. Nu weegt hij nog geen 140 gram, terwijl de andere twee kittens al 180 wegen. Ik heb hem geprobeert kittenmelk te voeden die ik kocht bij de dierenarts maar hij lust of wil het niet drinken.Ik maak me erge zorgen en hij ziet er ook zo klein uit vergeleken met de andere twee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

pas geboren kittens wegen rond de 100 gram. daarna komt er 100 gram per week bij. Als dat maar 10% is dan moet je ze zelf voeden. ( uiteraard ook even contact opnemen met de huisarts)

Toegevoegd na 2 minuten:
het komt best vaak voor. en de dierenarts ( niet de huisarts uiteraard lol) herkent het en zal gepaste manieren en voeding voor ze hebben die je met een pipetje of flesje kunt geven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat uw kitten weinig beweegt kan wel kloppen want ze hebben dan ook nog de oogjes dicht en de Loren ook. Dus eigenlijk kunnen ze helemaal niets doen behalve eten, slapen en plassen/poepen. Ook hebben ze nog niet zo veel spierkracht dus dat bouwt zich vanzelf op. Als het goed is komt uw kitten ongeveer 10 procent van zijn lichaamsgewicht aan de eerste week. En dan zou hij nu ongeveer tussen de 100 en de 200 gram moeten wegen. Dit licht er natuurlijk ook aan wat voor ras u heeft.
Als de kitten onder de 100 gram weegt dan is het niet best. Als u het nu toch niet vertrouwt zou ik maar de dierenarts gaan want het is nu nog natuurlijk een heel klein beestje.
Veel succes :)