welke huiskat lijkt het meest op een luipaard?

of een zwarte poema of leeuw. Graag een groot ras :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K
Ritsuka
11 jaar geleden
informeer je vantevoren wel goed over de verzorging van een dergelijk ras, die zijn vaak wat 'wilder' dan een gewone huiskat.
Rieneke1
11 jaar geleden
klopt ritsuka, een bengaal is niet voor beginners!

Antwoorden (4)

qua vacht lijkt de spotted bengaal het meest op een luipaard.
de bombay is stevig en zwart en doet aan een zwarte panter denken.
de vachtkleur van de abessijn lijkt op die van een poema, maar de bouw is veel slanker.

als je echter graag een groot ras wil, dan kom je toch bij de maine coon uit.

maar weet je, hoe een kat er ook uitziet, het gaat om het innerlijk, het karakter.
als je een raskat wil, verdiep je dan eens in de kenmerken van de verschillende rassen.
de karakters van bijvoorbeeld een pers en een siamees liggen mijlenver uit elkaar.
het belangrijkste is dat jullie een match maken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nice!!! (en niet alleen wat de 'look alike' opties betreft!!!) +1 kan even niet nalaten aan het rijtje mijn geschoren HCM troela met leeuwtoilet (okay, poging 'tot') toe te voegen. BRULLLLLL!!! (zo'n kapsel is werkelijk om te brullen) ;-)))
Rieneke1
11 jaar geleden
: )) dank euca!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had nog nooit van de spotted bengaal gehoord, maar die heeft inderdaad een heel mooi luipaardachtig printje. +1
hoewel er mensen denken dat de savannah onder de huiskat valt en huiskat noemt voldoet deze hybride ook aan de 'wilde kattachtigen look'.

o.a. de britse korthaar kan een gestippelde vacht hebben.
een willekeurige zwarte kat (of ras zoals bv de bombay) kan lijken op een zwarte panter/jaguar.

elke willekeurige kat met (half)lang haar kan een wilde look aangemeten krijgen. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
geweldig die foto! :)
en ze vinden het nog heerlijk ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(willekeurige foto van het net hoor dit) ;-) o,jaaa... ze vinden het zeker heerlijk! (en geef ze eens geen gelijk!) :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zouden ze dit heerlijk vinden ? ik vind het trouwens een beetje zielig !
Rieneke1
11 jaar geleden
jodokus, dit wordt niet voor de grap gedaan, maar omdat deze katten zich niet laten borstelen, en op de duur verklit raken.
je kan je voorstellen dat deze katten het heerlijk vinden als ze geschoren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, ik krijg nu een silver tabby (langharige pers) gevoel (oude kater van mij), als je niet goed kamde/borstelde: klitten !
maar ik vind het nog steeds geen gezicht... een beetje mini imitatie-leeuw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind het er zelf ook niet uitzien hoor, maar de katten zelf letten hier niet op gelukkig. 1 pers van mij laat zich beslist niet kammen (herplaatser met allerlei gezondheidsproblemen waardoor ze niet mag stressen, maar ex tentoonstellings poes die het plukken kammen en poederen MEER dan zat is) en ja, daar haal ik de tondeuse overheen om te voorkomen dat ze hele plukken haar in gaat slikken en last heeft van pijnlijke klitten. en als het erg warm is neem ik mijn andere pers (sul eerste klas) ook te grazen.
ze liggen dan vaker en langer buiten op het balkon, de huis krijgt meer lucht en licht, en ze hebben minder onderhoudt aan hun vacht omdat deze makkelijker te verzorgen is. en dat het er niet uitziet.....tja, dat is enkel een mensenlijk oordeel ;-) (wat ik zeker met je deel!!!)
De Asherakat is de grootste huiskat,speciaal gefokt en lijkt het meest op een luipaard,maar er hangt wel een enorm prijskaartje aan,de Asherakat kost 27.000 dollar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
je mag de ashera niet invoeren; een paar jaar terug probeerden mensen dat, en het beest werd op schiphol in beslag genomen, en stierf daar een goed jaar later.
zo sneu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was idd een hele ophef destijds.
hier zijn ze ook niet te krijgen, en daarbij verschillen de meningen of het ook daadwerkelijk een dier is wat men kan zien en beschouwen als 'huisdier' in een dergelijke kruising moet voor zover ik het begrepen heb minimaal 25% van een wilde kat zitten. bij dit 'ras' gebruikt men 2 soorten wilde katten. dan zit je dus op 50% wild roofdier dat nog totaal niet gedomesticeerd is. daarbij gaan ze niet altijd even goed om met andere huisdieren (jachtinstinkt kan snel opspelen) vind overigens de kat op het eerste plaatje enorm overbouwd (hoge achterhand) en er niet natuurlijk uitzien. maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, en heeft niets te maken met het antwoord op de vraag, dus een +je hiervoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je euca,ik weet dat deze kat hier niet ingevoerd mag worden Rieneke,maar mijn antwoord was dan ook meer bedoeld dat het hier om de kat ging waar vraagsteller om vroeg. ;-)
gistermiddag was er het programma "must love cats" op animal planet te zien.
je ziet katten in de meest bijzondere omstandigheden door dat hun eigenaren gek op ze zijn (titel).

gisteren 24/6 was er een item met een enorme uitbouw van het huis waar zo'n grote kat (die 3 meter hoog kon springen!) en een htk kat dagelijks in bivakkeerden via een 13 meter lange tunnel met een kattenluik in het huis.

http://animal.discovery.com/tv/must-love-cats/