Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

labrador die altijd verhaard is er een oplossing ?

mijn labrador van 2 jaar die verhaard het hele jaar door ik borstel hem 1 keer per week en voer hem royal canin maxi adult en elke avond geef ik hem een blokje schapen vet maar niets helpt ik heb gehoord over velcote is dat de juiste oplossing of is er iets beters?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
664

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kunt hem borstelen met een rubberen borstel om zijn bloedsomloop goed te houden.

de slickerborstel is perfect om alle losse haren van je hond mee weg te kammen.
deze borstel vangt de losse haren tussen zijn tanden.
omdat de haren hier in blijven zitten heb je geen haren op je mooie vloer maar deze borstel zit wel snel vol, je zult dus vaak de haren uit de borstel moeten verwijderen.
gelukkig gaat dit heel gemakkelijk en meestal wel in een beweging.
deze borsel is ook niet bepaald duur, ongeveer 3 euro, afhankelijk van formaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou eens ander voer kunnen proberen en dan met name Orijen vis,hier heb ik al hele goede resultaten over gehoord van baasjes waarvan de hond vachtproblemen had.

Het zal me niets verbazen als jouw hond ook veel minder gaat verharen als je Orijen gaat geven.

Wel over 9 dagen langzamerhand laten wennen aan het nieuwe voer,maar ik neem aan dat je weet hoe dit in zijn werk gaat.

Het voer dat je nu geeft zitten granen in en juist hiervan krijgen veel honden problemen in wat voor aard dan ook.
Merken als Orijen,Acana[één soort uitgesloten],Taste off the Wild en Wolfsblut zijn granenvrije brokken,maar er zit wel vlees in en voldoende ook want in de andere merken zoals Royal Canin,van Hill's enz.... daar zit zo goed als geen vlees in,het is echt baggervoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar een trimsalon gaan. Meestal geven ze jou daar tips en daar hebben ze ook behandelingen voor waardoor de hond minder haren verliest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding