Hoe groot moeten kam tanden zijn om een langharige kat mee kamen?

Ik gebruik de kam met kam tanden van 2cm is het juiste kam voor langharige katten?

12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat ligt aan de vacht van je kat.

bij een lange vacht zonder dikke ondervacht kan je door de vacht heenkomen met tanden van 2 cm.

bij een pers die volop in het haar zit ga je het er niet mee redden en kam je alleen de bovenste laag waardoor de ondervacht alsnog kan gaan klitten.

weet niet of het om een langharige kat gaat, of om een halflanghaar? (maine coon, boskat, heilige birmaan etc.)

ook voor een halflanghaar kán de kam met tanden van 2 cm voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koraal19
12 jaar geleden
het gaat om een langharige pers met heel veel haar een ze wordt neit vrolijk als ik haar kam!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMG!!!! zo heb ik er 2! denk niet dat een kam met deze tanden toerijkbaar is. een van mijn katten HAAT het als de kam of borstel alleen al in zicht komt. (wat een feeks is het anders zo lieve dier dan) ze is een ex tentoonstellingskast geweest bij de vorige eigenaar is plukken, kammen, etc ZO beu! wat kan schelen heb ik aan mijn monstertje gemerkt: kammen in de badkamer. ze doet dan zo haar best om eruit te komen dat ze niet let op het kammen zelf. alles kammen is niet mogelijk, dus daarom kortwiek ik ze met de tondeuse. je kan de kat ook laten ontwollen of door een DA laten scheren. misschien heeft ze klitten en is het pijnlijk, hoe voorzichtig je ook bent. als ze kortgeschoren is (ziet er niet uit dus je bent gewaarschuwd!) ;-) dan kan je de kat misschien voorzichtig weer vertrouwd laten raken met de kam of borstel. (kat op schoot als ie rustig is, aaien, een streek met de kam of borstel, weer aaien zodat het dier op zijn gemaakt blijft en dit langzaam opbouwen) wat ik ook gebruik is een furminator, en zelf ontwol ik mijn kat met een natte kam. dan haal je er ook ondervacht mee uit, maar dan moeten ze het wel (weer?) toelaten idd

Andere antwoorden (1)

Dat kan! Is geen probleem. Wij doen het altijd met onze gewone oude borstel (voor mensen). ;)