Hoe vaak vissen voeren in nieuw aquarium.?

Heb een nieuwe staat nu een maand heb het idee dat de vissen meer voer nodig hebben dan in mijn oude bak.Voer ze nu om de 2 dagen.komt dit door geen algen ed

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Ik voer mijn vissen om de dag (dus een dag wel, volgende dag niet, dag daarna wel weer). Een vis is een dier dat vaak blijft eten (en dus ook afval afscheiden).

Als je dit aanhoud zal de kwaliteit van je water stukken beter blijven. en dan even experimenteren met hoeveel ze nodig hebben, als er na een minuut nog veel voer in het water ligt weet je dat je teveel hebt gevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om de 2 dagen is echt te weinig
Het zou minimaal 2 keer per dag moeten zijn en maximaal 3 keer per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimaal 2x per dag? Waar haal je dat vandaan? Eén van de voornaamste doodsoorzaken van vissen is 'overbevoedering'.
1x per dag is voldoende, als je te veel voert dan wordt je bak veel te snel vuil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gaf mijn vissen elke avond een klein beetje eten maar ik had een stuk of 20 vissen. hoeveel vissen zitten er in het aquarium?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vissen worden vaak totaal verkeerd ingeschat.
Ten eerste zijn het koudbloedige dieren, er is dus geen voedsel nodig om warm te blijven, dat bespaart veel energie.
Ten tweede is er in een aquarium met voldoende licht en planten, voor een visje, altijd algjes te vinden, kijk maar eens naar hun gedrag, veel vissoorten eten algjes van de bladeren af, voor ons ( vrijwel) onzichtbaar.
Dus hoeft het visje alleen maar te eten voor hun beweging.
Stel je breekt een been en moet voor een maand naar een ziekenhuis en niemand denkt er aan de vissen te voeren, na terugkomst zullen waarschijnlijk, alle vissen nog in leven zijn.
Verweg de meeste problemen worden veroorzaakt door te veel en te vaak voeren.
Alles wat ze eten komt er weer als poep uit, prima voor de plantjes, maar op den duur funest voor het water.

je denkt dat je vissen meer behoefte aan eten hebben dan in je oude aquarium, daar zit wel wat in, immers in een nieuwe bak, is alles nog lekker schoon en fris, het water zit nog niet vol met afvalstoffen e.d.
Dus de vissen zijn gezonder, zwemmen meer, dus eten ze ook meer.
Maar blijf maar om de dag voeren hoor, een vis moet hongerig blijven, dat is goed voor hem, dan zoekt hij bijna de hele dag naar gezonde algjes , voor hem de groente van zijn eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een +! Het valt mij op dat bij vragen over aquaria jij een van de mensen bent die vaak een uitgebreid antwoord geven. Heb je veel ervaring met aquaria?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd een aquarium gehad, koud water, tropisch, koud zee water, tropisch zeewater en oh zo veel stomme fouten gemaakt, dus veel geleerd.
Later 20 jaar een vijvercentrum gehad, met 40 soorten vijvervissen, zelf een filtersysteem bedacht, dat zich zelf reinigt, boek er over geschreven,maar ben nu met pensioen.
En ik hoef niets op te zoeken op internet, dus staat er zo een heel verhaal.
dank voor je plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
keek even naar je expertise, ja nu begrijp ik je vraag. ;-)
Ons bedrijf heet 't groene kikkertje, vanwege mijn voorliefde voor groene kikkers en aanverwante soorten (en salamanders)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante site! Waw je hebt dus heel wat kennis opgedaan! respect daarvoor :) Hoe heet het boek? Ook dat klinkt interessant :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijvers op natuurbasis