Waarom likt mijn kat aan mn gel?

M'n kat likt altijd de gel uit mn haar.. Waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken het leuke vraag by the way
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat wordt altijd helemaal gek van de geur van mijn haar als ik uit het zwembad kom!
Dan klimt hij op m'n schouder en gaat hij op z'n achterpootjes staan en legt hij z'n voorpootjes op m'n hoofd en dan wrijf hij met z'n hele lijfje over en langs m'n hoofd en hij neemt plukjes haar in z'n bek en bijt er dan op.
Hij wordt er echt een beetje wild van.
Katten kunnen geuren iets van 20x beter ruiken dan een mens,schijnt ermee te maken te hebben.=^.^=
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laurena: katten zijn dol op chloorlucht ;-)

Antwoorden (2)

Het voornaamste bestanddeel van haargel is gelatine, en laat dat nou gemaakt worden uit botten en huiden van koeien en varkens. Wellicht herkent je kat dat er beest in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kat is erg op je gesteld, jij bent immers de persoon die voor hem zorgt, hem eten geeft en hem vertroetelt.
Ook is van katten algemeen bekend dat ze erg schoon op zichzelf en hun omgeving zijn, als dat niet het geval is is er iets mis.
Dat bij elkaar optellend geeft eigenlijk al het antwoord!
Je kat ziet dat die gel niet bij jou "hoort", het is niet iets dat van nature in je haar voorkomt dus is het vies.
Omdat het vies is moet het weg, je kat is je dus gewoon aan het wassen.
Wat veel mensen niet weten is dat katten tijdens het wassen ee geurtje afgeven aan de persoon in kwestie dat aangeeft: jij hoort bij mijn groep.
Zo kan hij jou makkelijk herkennen aan jouw geur en is het voor andere katten duidelijk dat jij al "bezet" bent.
Omdat jouw gel waarschijnlijk sterk ruikt, zal jouw kat je steeds opnieuw wassen, om die geur te overtreffen.
Misschien een idee om te kijken naar een minder sterk geurende gel?