Hoe lang is een poes krols?

Onze poes is krols,daarom wil ik haar binnenhouden zolang ze krols,maar hoelang is een poes krols?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Krolsheid kan bij poezen beginnen tussen de 4 en 12 maanden. Als het via een 'normale' cyclus verloopt dan zal dit 1 maal per vier weken plaats vinden. Toch kan je jonge poes onregelmatig krols zijn en het dus vaker of minder vaak hebben. Zodra de krolse periode is aangebroken duurt deze meestal 9 tot 14 dagen. Echter ook dit kan korter of langer duren.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/632-krolsheid-en-sterilisatie-castratie-bij-poezen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gemiddels tussen de drie en zes dagen, maar er zijn uitschieters, afhankelijk van het ras.
als de poes niet gedekt wordt begint het feest over een paar weken opnieuw.
als het niet de bedoeling is dat de poes gedekt wordt, laat haar dan castreren.
iedere krolsheid verhoogt het gevaar op baarmoederontsteking, suikerziekte, en mammatumoren op latere leeftijd.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag het ook steriliseren zijn? Katers worden gecastreerd.
Rieneke1
12 jaar geleden
voor mij mag je steriliseren zeggen, de halve wereld doet dat.
steriliseren echter is het afbinden van de eileiders.
bij de poes is dit zinloos, want ze zou gewoon krols blijven worden al zou ze niet meer drachtig kunnen worden.
de juiste term bij poezen is dus echt castreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, laat de kat gewoon helpen, zoals we hier zeggen...
Rieneke1
12 jaar geleden
dat kan ook nog ;)
Ivana
12 jaar geleden
5 reacties en geen enkele plus? Van mij dus.
Ineke, Rieneke heeft gelijk hoor. Het goede woord is castratie. Teefjes worden ook gecastreerd.
Rieneke1
12 jaar geleden
ivana, bedankt! cede, de angel zit 'm vooral in de mammatumoren (die bijna altijd kwaadaardig zijn) op latere leeftijd.
ieder keer dat je poes krols wordt, is er een teveel.
ik zou eens rond gaan bellen of je geen dierenarts kan vinden die aan vroegcastratie doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had ooit een heilige birmaan die bleef hangen in krolsheid (met dat stemgeluid is dat geen pretje dus heb haar heel vlot laten 'helpen') ;-)
dat kan verschillen.maar een aantal dagen is toch wel normaal.ik zelf heb hier een poes rond lopen.en die is in totaal bijna anderhalve week krols geweest en daarna heb ik er laten helpen