Zijn het vlooien ofniet?

ik heb een kitten van 3 mnd en 1 wk en heb haar pas ontvlooit. maar nu zag ik gisteren dat er nog steeds beesies op haar zitten. Het zijn van die langwerpige zwarte. en zie een beetje kleine zwarte stipjes in haar haartje zitten. wat zijn dat en wat doe ik daar tegen. heb haar gisteren weer in gepoederd met bolfo antivlooienpoeder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aaaahhhhh wat een poepie en wat een lief koppie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een poepie :3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is lief!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ARGHHH!!!! wat een monster!!!!! (wou ff wat anders zeggen voor de afwisseling) ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vlooien zijn idd monsters en kunnen erg hardnekkig zijn

Antwoorden (4)

ja, dat zijn vlooien, en de stipjes die je ziet zijn de uitwerpselen van de vlooien.
als je die stipjes fijnknijpt tussen de nat keukenpapiertje, zul je zien dat het wat rood wordt, door het opgezogen bloed.
goedkoop is duurkoop, want veel antivlooienmiddelen uit de dierenspeciaalzaak zijn ernstig achterhaald, en doen hun werk niet meer.
ga naar de dierenarts voor een veilig en werkzaam middel (pipetje voor in de nek) van een nieuwere generatie.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad dikke +
Laat je niet verleiden door pipetjes in een supermarkt, deze werken vaak niet zo goed.
Blijf je kitten even goed in de gaten houden, van vlooien kunnen ze een lintworm krijgen.
Weet niet of hij/zij ontwormt is, maar overleg anders even bij de dierenarts.
Ontwormen 1 x per 3 maanden.
Ontvlooien 1 x per maand.
De kan is heel groot dat het vlooien zijn, die zwarte puntjes lijken mij neten, dat zijn vlooien eieren, maar die kunnen wel al dood zijn door de eerdere behandeling tegen vlooien die je eerder gedaan heb. Ik heb ooit gehoord dat kitten die geen vlooien hebben niet gezond zijn of dat waar is weet ik niet maar een kat die eenmaal vlooien heb moet je regelmatig behandelen maar ook je huis moet je behandelen want anders zijn ze zo weer terug. Koop ook eens een goede spuitbus en spuit je huis eens in dan ben je al veel meer neten kwijt dan alleen de kitten zelf behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zijn nog vlooien en vlooien poepjes het enigste wat er te doen is om een anti vlooien middel te halen bij de dierenarts want al het andere wat te koop is oa bij de supermarkt en of dierenzaak dat werkt niet daar zijn de vlooien resistent voor het enigste wat nu erg goed werkt is advantage en stronghold

Toegevoegd na 1 minuut:
advantage en stronghold is te koop bij de dierenarts kosten ongeveer 20 euro voor 3 a 4 pippeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanvullend op de bovenstaande antwoorden: OOK ontwormen want vlooien kunnen wormen overbrengen! (weet niet of je kitten net heeft gegeten? van een worminfectie kunnen ze ook een bolle buik krijgen) zou een middel vragen wat ook preventief werkt (niet de kat is vlovrij, huppelt er nog een rond die de kat ontdekt kan ie weer aan tafel en de vlooienpopulatie uitbreiden) nu behandel je de enkel de kat en de volwassen dieren.
de omgeving, larven, eitjes, poppen sla je over en deze staan binnen een mum van tijd startklaar om je kitten te bespringen als een volwassen vlo waardoor je weer opnieuw kan beginnen. elke fase aanpakken, huis en omgeving behandelen, ontwormen en een preventief middel gebruiken. veel stofzuigen, vooral tussen naden en kieren want hier zitten de minuscule etters verdekt opgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stronghold pakt ook wormen aan en anders een wormenkuurtje bij de dierenarts halen en aangezien het een klein katje betreft zal dat een half tabletje worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en advantage heb weer een voordeel het pakt ook de omgeving aan
Behandel niet alleen de kat, maar je hele huis. Als de kat vlovrij is, maar de vlooien zitten nog in je vloierbedekking/bekleding van meubels enz dan kan je kat zo goed behandeld zijn, maar dan loopt ie alsnog weer de vlooien uit de omgeving op. Je kan bij e deirenwinkel van Beaphar hele goede omgevingsspray halen. Als je alles goed zuigt moet je alles ermee inspuiten waar de kat geweest is. Wel goed luchten:)