Op de buik van m'n konijn zit een langwerpig puntje met een zwart puntje erop. Wat is dit?

Het langwerpig iets is lichtroze. Ze likt er wel de hele tijd aan. Er zit een zwart stipje op het langwerpig iets. Is het een wrat misschien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens hier of je er iets over kan vinden: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou een teek kunnen zijn, of een wrat. Maar ook heel goed iets anders! Dat is het nadeel van een globale omschrijving. Misschien dat men met een foto meer weet? Ik denk dat je het beste naar de dierenarts kan gaan als je ziet dat je konijntje er last van heeft. Je weet maar nooit. Op die manier ben je er in ieder geval zeker van of je je geen zorgen hoeft te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er nu een foto op plaatsen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo allemaal, toch bedankt voor jullie antwoorden en reactie's. We zijn erachter (mama eigenlijk) wat het was. Ze had weer een abces. We hebben hem uitgeknepen en er kwam pus uit en daarna bloed. We hebben er toen honingzalf (van de dierenarts) opgedaan en mijn konijn wat lekkers gegeven. Morgen gaan we kijken of het abces geslonken is. Bedankt! Groetjes, Britt!

Antwoorden (2)

Ik denk een Teek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is het sowieso niet. Teken zijn helemaal zwart en dit is lichtroze met een zwart puntje.
Aponi
12 jaar geleden
Teken kunnen wel degelijk rozig/wit zijn met een zwart puntje. Er zijn er heel veel in heel veel verschillende kleuren. http://www.tekenlyme.nl/informatie/teken-in-beeld/
Ik denk dat jouw konijn geen zij maar een hij is en dat het langwerpige iets zijn geslachtsorgaan is. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is een echte meid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'k zou het ook wel raar vinden als zijn geslachtsorgaan op de buik zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit het bij een kater ook, tenminste, af en toe is het daar zichtbaar, als hij eraan likt. Dieren hebben nou eenmaal een erg grote buik. Die beslaat het hele gebied tussen de voorpootjes tot aan de achterpootjes. :-)