De buik van mijn konijn knort en 'pruttelt' de laatste tijd heeft ze ook diaree. Wat is dit?

Met knorren bedoel ik niet dat ze honger heeft, dat heeft ze niet. Haar maag maakt een beetje pruttelende geluiden. Als ze aan het poepen is (dit is dan diaree) dan hoor je haar een beetje kreunen. Weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelent zeg! Dat kan zoveel zijn, het kan echt nooit kwaat om even langs de dieren arts te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beter te vaak naar de dierenarts, dan een keer te laat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
diaree is funest voor konijnen, snel naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar iedereen heeft wel eens diaree. Als wij dat hebben gaan we ook niet meteen naar de dokter, toch? Ik bedoel hiermee niet dat ik niet bezorgt om haar ben, en dat ik dan niet ga. Maar het is niet nieuws wat ze heeft. Dit heeft ze altijd al gehad. We zijn al een jaar terug geweest en toen moesten we haar gewoon simpele bruine brokken geven. Dat doen we nu nog steeds. Maar omdat ze nu geluiden ging maken tijdens het poepen, en ook dat pruttelende geluid van haar buik. Dacht ik dat het misschien handig was om er even een vraag over te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cica, bedankt voor het advies, maar de dierenarts heeft ons zelf aangeboden om die bruine brokken te geven. daarvoor hadden we mengsel voer met allemaal verschillende dingen erin, toen had ze ook weer last van diarree, toen zijn we naar de dierenarts gegaan en die gaf ons het advies om die bruine simpele brokken te geven. Dus ik snap niet dat de dierenarts zegt dat die simpele brokken wel goed zijn, en dat u zegt dat het niet goed is. Maar we zijn al een tijdje terug naar de dierenarts geweest.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk krijgt ze teveel groenvoer {sla enz} en daardoor heeft ze last van diarree. Geef haar een paar dagen alleen brokjes en kijk of haar poep dikker wordt.En anders even naar de dierenarts.

Toegevoegd na 10 minuten:
Geef je konijn ook meerdere keren per dag een paar brokjes zodat ze niet kan gaan schrokken.
Rust voor de maag en darmen is ook belangrijk.
Wel zorgen voor vers en schoon water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik ga uw tip opvolgen om haar in de ochtend eten te geven en dan in de avond! Mijn moeder zei ook dat dan de maag en darm weer even op rust kon komen!

Andere antwoorden (2)

1 van de dingen die slecht zijn voor konijnen, zijn koolsoorten. Een beetje mag natuurlijk wel, maar gewoon droogvoer is het beste. Wortel is geen probleem. Elke dag een bospeentje vinden ze heerlijk.

Suc6 verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef haar inderdaad geen koolsoorten. Ze krijgt altijd droogvoer, en 2 mini wortels per dag. Maar toch bedankt!!!
Let op met wat je je konijn te eten geeft. Hier een link met alles wat ze wel en niet mogen:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79032-wat-mogen-konijnen-eten-en-wat-niet.html