Wat te doen bij ontsnappende konijnen?

Ze hebben het voor elkaar gekregen om een gaatje te knagen in het (kippen)gaas van het buitenhok. Het grootste konijn weet hierdoor te ontsnappen. Loopt dan vrolijk over ons grasveld te huppelen. Leuk om te zien, maar ...
Inmiddels hebben we dit gaatje (echt heel klein, snap niet dat dat beest erdoor past...) dicht gemaakt.
Hoe voorkomen we dat ze dit weer doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je zou het gaas kunnen wegknippen en er een steviger soort voor in de plaats fixen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het loopt al zo'n beetje tegen de kerst....
Je zou er tot op een zekere hoogte plankjes kunnen plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, ja, ze moeten nog zeker 2 maanden mee... ;-)
Tja, als ze door het gaas heen weten te knagen, dan kun je het met de huidige "configuratie" niet voorkomen, dan zou je moeten gaan nadenken over ander materiaal... hoewel dat moeilijk gaat worden in een al bestaand hok... Ik zou eens gaan kijken naar een ander hok, met tralies ervoor ofzo (die van mij is nog nooit ontsnapt).

Succes ermee in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook een keer gehad, en heb toen het hele hok moeten verbouwen door er tralies in te zetten ipv gaas. Dat is echt wel aardig wat werk, en dat kon ook alleen maar omdat ik het hok zelf had gebouwd en geen last had van allerlei verlijmde verbindingen.
14 jaar geleden
Oja, oude herinneringen komen weer boven. Ons konijn vond het nuttig een gat in zijn 18mm dikke houten hok te knagen en vervolgens de schutting naar de buren te doorboren. Daarnaast woonde ook een konijn en die twee 'vrouwtjes' speelden erg leuk... Ons konijn kwam dan via de tuin weer terug en deed zich doodleuk te goed aan de violen.

En inderdaad, ons konijn was plotseling zwanger en kreeg een stel jongen. Het gat was inmiddels vervangen door een metalen plaat (daar was ons konijn helemaal niet blij mee!), want hout werd sneller doorgeknaagd dan dat wij het konden vervangen. De violen bleven zo ook langer staan...

De kerst heeft ons konijn een paar maal overleefd (dat konden we m'n zusje niet aan doen en zoveel vlees zat er niet aan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mager zusje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide niet dik. Klein konijn en zusje is ook zeker geen vetklep. :-)
Zet de overgebleven konijnen bij elkaar en de populatie herstelt zich vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft je konijn wel een knaagsteen of stuk hout in het hok liggen om aan te knagen. Knagen moet namelijk.
Ik kan me zo voorstellen dat een konijn zonder zinvolle arbeid een gat naar de wijde wereld knaagt.
Verdiep je eens in een goede leefomgeving voor het beest, misschien staat zijn huidige verblijf zijn geluk als konijn in de weg. Alleen in een gevangenis is geen konijnenleven.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zitten met zijn drieën in een ruim hok, met veel hout om aan te knagen. Ik denk niet dat dat het probleem is.