hoimijn hond yeco heeft wolskluwen wil ze weg laten halen kan dat

heeft er veel onstekkingen aan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik raad je aan om direct naar de dierenarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zal best wel kunnen, maar of dat wijsheid is kan alleen de dierenarts je vertellen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Bij een Berner senner moeten ze zelfs in de eerste levensdagen al worden verwijderd. Wolfsklauwen zijn eigenlijk meer iets wat bij een bepaald ras hoort. Bij een Briard zijn ze zelfs als dubbele op de achterpoten voorgeschreven. Ik vind dat je een dier geen pijn moet laten leiden als het er last van heeft, hoe mooi het ras ook is. Laat de dierenarts ernaar kijken,misschien is het met anti-biotica al te verhelpen,anders moeten ze worden verwijderd.Dit kan zonder probleem.
amc
14 jaar geleden
Het is niet eens zo'n grote ingreep en ik zou zeker vragen of de DA ze wil verwijderen als de hond er last van heeft. Sommige honden blijven er achter haken op ruwe ondergrond en dat is zeer pijnlijk.

Inderdaad moeten ze bij diverse rassen aanwezig zijn willen ze op de hondenshows kunnen scoren, maar uiterlijke schoonheid zou ik toch echt ondergeschikt maken aan pijn en ongemak.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze dat bij de DA ook al? ;)
Ivana
14 jaar geleden
Ja, afkortingen zijn soms verwarrend. DA staat uiteraard voor dierenarts, maar omdat ik gewend ben op hondenfora te mailen heb ik er niet bij nagedacht dat de drogist er ook mee verward kon worden.
En nee, bij de DA doen ze dat uiteraard niet (en nu heb ik het over de drogist) ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OHH, ;))
Wolfskauwen die niet verwijderd zijn kunnen grote problemen geven, wanneer de hond met de teen blijft hangen achter b.v. een rooster. De teen zal inscheuren door de kracht van de hond en pezen beschadigen, waardoor blijvend letsel kan ontstaan.
Het is mogelijk om wolfsklauwen op later leeftijd te verwijderen, maar dit betekend een operatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jouw hond zoveel last heeft van zijn wolfsklauwen dan kun je overwegen ze te laten verwijderen. Dit gebeurt altijd operatief en betekent dus wel een narcose. Het onderhouden van de nagels wil soms wel helpen ontstekingen tegen te gaan. Er zijn bij de dierenwinkel professionele nagelscharen te koop.

Maak een afspraak met de dierenarts voor overleg, hij/zij weet wat de beste oplossing is!

Zelf heb ik ook een hondje met aan beide achterpootjes wolfsklauwen. Ik knip de nagels regelmatig en heb nog nooit een probleem gehad wat ontstekingen betreft. De dierenarts kan je ook voordoen hoe je die nageltjes het beste knipt. Misschien is het een idee dit eerst te proberen alvorens je besluit tot een operatieve ingreep.