Hoe zorg je ervoor dat je dwerghamster (pearl winter white) je niet bijt?

Ze kijkt altijd even op mijn hand en bijt dan en deze keer beet ze echt hard dat er een klein beetje bloed uit mijn hand komt hoe zorg ik ervoor dat ze dit niet meer doet ?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ze is niet nieuw en als ik haar wil laten ruiken bijt ze meestal altijd maar wel kort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ze nieuw is, moet je haar laten wennen aan je geur. Geef wat lekkers zodat je hamster weet dat ze je kan vertrouwen.

Als ze niet nieuw is, heeft ze honger, ruik je vreemd of verveel je haar. Laat haar dan even met rust en wacht tot ze weer een beter humeur heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een dwerghamster is nou eenmaal moelijk tam te krijgen.
Leg je hand in de kooi en laat je hamster er aan ruiken, laat hem aan je hand wennen.
Maar een garantie tot nooit meer bijten is het niet. Een dwerhamster is geen knuffeldier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb je mazzel, over het algemeen zijn hamster geen knuffeldieren, en al zeker niet geschikt voor kinderen. als je iets verder kijkt naar het natuurlijke gedrag van de hamster snap je misschien wel waarom dat zo is. :) +1 Kriz
een paar uitzonderen maken nog geen regel :)
nogmaals. de kleur maakt niet uit (de tanden zijn allemaal scherp dus ook bij andere vachtkleurtjes)

het enige wat je kan doen is zorgen dat je bij zijn bekkie uit de buurt blijft. afleren is heel moeilijk, zo niet onmogelijk.

hier kan je tips vinden
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=hamster+tam

http://www.goeievraag.nl/zoek?q=hamster+bijt&show_advanced_form=1&search_in_question=1&search_in_description=1&search_in_answers=1&show_open_questions=1&show_archived_questions=1&orderby=ranking