Wat zijn de symptomen van een chihuahua als ze gaat bevallen.

Wat zijn de symptomen van een Chiguahua als ze gaat bevallen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ze heeft als het goed is een nest gemaakt van kranten of doeken.
De temperatuur gaat omhoog.
Ze is wat gestrest en ongedurig.
Ze gaat vaak plassen/poepen om haar leeg te maken voor de bevalling.

Maar houdt vooral haar temperatuur in de gaten door die te meten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Verschijnselen van de naderende bevalling
Ruim voor de bevalling valt het op dat de buikomvang van de teef flink is toegenomen. Ook de melkklieren beginnen wat op te zetten. Dit kan echter ook gebeuren bij niet drachtige teven rond hetzelfde tijdstip - we spreken dan van schijndracht.
Enige tijd voor de bevalling zakt de lichaamstemperatuur van de teef beneden de normaalwaarde (38.0 — 39.0 C).
Deze periode kan enige dagen duren maar vlak voor de bevalling zakt de temperatuur weer, vaak tot 36.5 C.
Soms valt het op dat de teef een helder, taai, soms iets melkachtig, wit slijm verliest. Dit is het teken dat de ontsluiting en de bevalling binnen 24 uur moet plaatsvinden. Vlak ervoor begint tengevolge van de weeenactiviteit de temperatuur weer te stijgen tot ver boven de 37.0 C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze trilt ook heel erg. Is dit ook een teken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel ja.
Ons teefje is 6 weken geleden bevallen en die begon ook te trillen en haar temp. zakte naar 35 graden.
Een uur later was de temp 39 graden en binnen 10 minuten was de 1ste pup er.
Veel succes met de bevalling en zorg dat je het nummer van de veearts bij de hand hebt voor noodgevallen. En als je die nodig hebt laat hem/haar naar jou toe komen en ga niet met je hondje naar hem toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet de teparatuur opmeten echt of niet want die heb ik niet bij de hand ze hijgt af en toe en trilt heel erg ze gedraagt zich ook anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het wel doen maar als je niks hebt om het te meten{moet wel anaal} dan zou ik in ieder geval in haar buurt blijven want dan zal het zo beginnen.