hond heeft een kale plek wat te doen?

wij hebben onze hond nu net een jaar ze is 8 jaar (franse bulldog) alleen ze heeft een kale plek op haar rug dat is waarschijnlijk gebeurd omdat ze bijvoorbeeld heel vaak onder een tafel is gelopen en dat het daar is gaan schuren alleen is er een middeltje dat het haar een beetje terugkomt het is wel een beetje beter geworden in dat ene jaar wat meer haartjes maar zal het ooit helemaal terug kunnen groeien?

bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit van punten in de zin gehoord? Dat is niet voor niks bepaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry van dat ik geen punten heb geplaatst bij de volgende vraag zal ik er aan denken. en hoe het er uit ziet ik zal even een beschrijving geven: het loopt ongeveer van de begin van de staart tot ongeveer de helft van de rug. het is zwart een beetje de huid en verder eigenlijk niets bijzonders. ze knaagt en likt haar poten wel open mischien is daar een verband te vinden.

Antwoorden (1)

Franse Bulldogs zijn gevoelig voor huid- en haarproblemen, of dit van het schuren komt is dus te betwijfelen. Vitamine B8/Vitamine H/Biotine zijn geweldig voor het herstel van het haar. Echter zijn deze alleen online te verkrijgen, wil je dat niet? Dan kan je vitamine B-complex geven, die vind je bij de Etos en Kruidvat. Geef de dosering van een kind!

Dit is echter alleen voor het oplossen van je huidig probleem, Franse Bulldogs zijn erg gevoelig, daarom moet je het in het vervolg voorkomen. Dit zijn stappen die je zou kunnen ondernemen:

-KVV of BARF/NRV voeren
-Schapenvet met zeewier[Voor de vacht] voeren
-1x vette vis per week, zoals sardientjes. Deze kan je helemaal geven, voor een Franse Bulldog zou ik maar 1 sardientje geven[100 gram ongeveer]
Let erop dat ze niet verhit zijn geweest, dus het MOET versgevangen vis zijn. Anders heeft het geen zin.

Samenvattend zou ik gewoon vitamines[De bovengenoemde] geven, tot het genezen is.
Daarnaast zou ik op zoek gaan naar goed voor, daar de Franse Bulldog erg gevoelig is. In de bronnen een paar interessante links die ik zeker zou lezen. Zorg ervoor dat er zo min mogelijk vulstoffen[zoals graan en maïs] in de brok zit, en zeker geen BHA of antioxidanten!