Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kanarie heeft 2 bloedende pootjes.Wat moet ik doen???

hij ligt niet op zijn buik en is redelijk actief,ik heb jodium opgedaan maar het helpt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kan het bloeden stoppen door met een schoon doekje een tijdje druk uit te oefenen op de wonddjes.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar hoe kan ik het wondje genezen?
Rieneke1
12 jaar geleden
allereerst: wat is de oorzaak dat hij bloedende pootjes heeft?
probeer herhaling te voorkomen.
met wat tijd zal de vogel dan genezen, daar hoef je verder niet veel aan te doen.
je hebt het al ontsmet, en dat is prima.
je moet naar de dierenarts gaan die zal het wel weten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste ontsmettingsmiddel voor kapotte kanarie-pootjes is een oplossing van Superol (drogist,apotheek) maken. Lauw tot warm water in een bakje, één tabletje Superol oplossen. Kanarie in de hand nemen en zijn pootjes in de oplossing onderdompelen gedurende enkele minuten. Dat doe je twee,drie maal daags gedurende twee dagen. Als zijn buik ook nat wordt is dat geen probleem hoor!

Je hoeft met iets dergelijks echt niet naar de dierenarts. Die geven gewoon het zelfde recept. Als er iets meer aan de hand is dan enkel de bloedende pootjes, of de oorzaak zit hem in een ziekte, dan is het diertje toch niet te redden. Vaak gaan de pootjes bloeden van insectenbeten en de ontsteking die er op volgt.

Ik zie mijn moeder nog zitten met de zoveelste kanarie in de Superol.....Het ging altijd beter na deze behandeling.;)
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding