ik heb drie sluirstaar vis en een bubbel eye wie weet what een mantje of een vrouwtje help

Wie kan helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij alle goudvisachtige is het mannetje kleiner en slanker, maar bij de sluierstaarten is het wat lastiger om te zien.
Omdat het al van die dikke propjes zijn.
Het vrouwtje is echter nog dikker dan het mannetje, meer een hangbuikje zal ik maar zeggen.
Zit het vrouwtje met kuit, dan zullen de mannetjes er de hele dag achter aan zitten en duwen met hun kopje tegen de zijkant van de vrouwelijke vis.
Bij een bubble eye is het nog moeilijker te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een sluierstaart en blaasoog (bubble eye) kan je het onderscheid tussen mannetje en vrouwtje pas zien als de vissen geslachtsrijp zijn, meestal op een leeftijd tussen één en drie jaar oud. Als het tijd is om te paren, heeft het vrouwtje een vollere buik, de mannetjes vertonen ‘paaiuitslag’: witte stipjes (wratjes) op de kieuwdeksels en soms op de borstvinnen.