De filter van mijn aquarium stroomt te hard het water in waardoor mijn vis alleen aan de linker kant kan zwemmen. Kan ik hier iets tegen doen???

De filter gooit het water met een bepaalde hoeveelheid weer terug de bak in, hierdoor kan en durft mijn vis hier niet te zwemmen en hangen de plantje ook naar beneden. Kan ik hier iets tegen doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Is je filter na het schoonmaken wel weer goed in elkaar gezet.
12 jaar geleden
Je filter is te zwaar voor het bakje dat je hebt. Een filter met lagere capaciteit is de hoofdoplossing.

- Kan je de pomp terug draaien dan doe dat
- Is de instroom door een pijpje? Doe daar een klein rubberen dopje in welke 1/4 van de instroom dicht maakt
- Koop een ander pompje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen enkele dagen zullen de planten en je vis zich aanpassen, heerlijk deze lekker stroming in je bak!!
In mijn vijver zie ik de vissen vaak in de uitstroom van mijn grote filter zwemmen en spelen, ze vinden het heerlijk!
En dat water plonst er met geweld in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, als ik water ververs vinden ze het heerlijk om in de straal te zwemmen
maar als de pomp te hard blaast is de hele bak van slag