Kat die het huis als wc gebruikt

Nou we hebben dus een kat, en de laatste tijd gebruikt ze ons hoogpolig tapijt in de woonkamer als wc. Nou en dat is nogal irritant want die dingen zijn niet makkelijk schoon te krijgen. Weet iemand een tip, liefst de gouden tip? :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Afleren met de plantenspuit hoe oud is hij? Anders kan het geen nut meer hebben. Elke dat ze iets verkeerd doen even over het bolletje spuiten;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is 6
Je zal je tapijt even chemisch moeten laten reinigen. Door de geur die daar hangt doordat zij daar haar behoefde doet. Maakt haar het vaker doen daar.
Mijn kat had ook opeens die gewoonte maar dan op de droogloopmat. Deze heb ik weggegooit en probleem over.
En de kattebak goed schoon houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
chemisch reinigen hoeft niet hoor.
je kan biotex gebruiken, of urine-off, of stalfris, of ecodor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik allemaal geprobeerd, maar niets werkte. Heb echt weken lang liggen schrobben op mn knieen.
Maar wie weet
Als een kat ineens ergens anders gaat plassen,zou het best kunnen dat er iets aan de hand is.
Je kunt proberen door plas op te vangen en dit te laten controleren door je dierenarts.
Om dit voor elkaar te krijgen zou je kat een nachtje in een apart kamertje moeten zijn met een lege kattenbak,bij de dierenarts zijn speciale korrels te koop die de urine niet opzuigt waardoor je met een pipet wat urine kunt opzuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, eerst een medische oorzaak uitsluiten, +
die korrels heten trouwens katkor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Rieneke,ik wist de naam niet meer. ;-)
allereerst een plasje opvangen en na laten kijken, want het kan goed blaasontsteking zijn, al dan niet met gruis.
sluit de kat op in de badkamer met een superschone bak (heet water, geen zeep gebruiken), en doe hier een in stukjes geknipte vuilniszak in, zodat de kat toch wat te graven heeft.
lever deze plas zo vers mogelijk in.
ik was hier laatst rond de 7 euro aan kwijt.

zorg dat de geur uit je tapijt verdwijnt, ook voor de neus van de kat.
gebruik een sopje van biotex groen, en laat dit enkele uren inwerken, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
dan spoelen en nabehandelen met schoonmaakazijn.

verder begrijp ik dat je maar 1 bak hebt.
beter neem je een tweede bak in gebruik.
veel katten hebben er een hekel aan op dezelfde plaats te moeten poepen en plassen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker met sop[biotex] en nooit schoonmaken met bleekwater op plaatsen waar de kat geplast heeft want dit trekt juist katten aan.
Voorlopig de kat in 1 ruimte laten waar je de kattenbak hebt staan en eten en drinken. Hou de bak schoon en zet je kat regelmatig op de kattenbak. zodra je merkt dat ze haar behoefte gewoon weer op de kattenbak. haal je bij de dierenwinkel speciale spray die niet lekker ruik en dan duimen dat ze het niet meer doet.
Ook staaltje urine laten controleren bij dierenarts voor t geval er meer aan de hand is.