Wanneer zijn de nagels van een cavia te lang?

Ik pas op een cavia van een vriendin, maar volgens mij zijn de nagels veel te lang. Ze krullen opzij. Ik heb hier in huis een nagelschaartje voor mijn konijntjes. Zal ik de nageltjes van de cavia knippen?

12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Als ze omkrullen zijn ze inderdaad te lang. Pas met knippen op dat je ze niet te kort doet. Er lopen bloedvaatjes aan het begin. Als het lichte nagels zijn kun je ze in het lucht houden om te zien waar de bloedvaatjes ophouden. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nagels van de door jouw beschreven cavia zijn inderdaad te lang. Een gezonde nagel behoort kort te zijn en niet te krullen. In bijgevoegde link vind je meer informatie. Graag wil ik adviseren om niet zomaar wat te knippen zonder kennis van zaken. Voor je het weet knip je in het vlees.
http://www.degrotecavia.nl/controle.html
Bronnen: