Waarom hebben vissen grind in hun kom nodig?

Hebben vissen grind in hun kom nodig? Moeten ze het of is het puur voor de sier? Dus de vraag is moed het of kan het zonder?
Danny

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Puur sier, voor planten is het idd wel handig om ze vast te houden. Als je grind gebruikt moet je echter wel voorzichtig zijn met de keuze van je vissen. Algeneters bijv, zitten vaak te scharrelen tussen het grind, maar als dit te grof grind is kan de vis zijn bek beschadigen, waardoor hij makkelijker een ziekte kan oplopen. Ik geef de voorkeur aan fijn grind of zand. M'n plantjes verzwaar ik dan wel.
Grind kan trouwens ook voor alg zorgen, voedsel komt er tussen, de vissen kunnen er niet bij waardoor het gaat schimmelen en dus alg veroorzaakt, dit kan ook erg vervelend zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vissen die zitten graag in de bodem te scharrelen om voedsel te zoeken dus als je vissen hebt neem wat grind erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grind of zand op de bodem heeft vooral sierwaarde. Het is ook handig om eventuele planten op de plek te houden. Je kunt gerust zonder, kijk maar eens bij een dierenwinkel. Veel aquaria hebben geen bodembedekking. Heb je vissen die vooral bovenin de bak zwemmen, dan kun je gerust zonder grind.