Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Plassende kater?

Bijna dagelijks plast een kater tegen mijn garagepoort met de vreselijke stank in de garage als gevolg, hoe kan ik die kater weghouden, liefst met een soort van spray waar hij het niet voor heeft.
Weet iemand een goede oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

vermoedelijk betreft het hier een ongecastreerde kater, die niet plast maar sproeit.
de geur kan je wegkrijgen met urine-off, dat is het probleem niet.
het probleem is dat de kater z'n geurmerk zal willen vernieuwen, en zo blijf je aan de gang.
als je weet rond welk tijdstip hij meestal komt buurten, kan je klaarstaan met een emmer water.
andere optie is een flink stuk karton voor de sproeiplek leggen, bekleed met plakplastic, plakkant boven.
als katten ergens een hekel aan hebben is het wel aan plakvoeten.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe in zo'n verstuiverfles water en lysol . Bij honden werkt dat prima . En die hebben 'n superneus. Weet bijna zeker dat het bij poezen ook werkt. Ca. 10 % lysol in het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
lysol is giftig voor honden zowel als katten.
niet alleen inname is gevaarlijk, maar ook huidcontact.
het kan problemen met lever en nieren veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke, dank je wel voor je goede ,lieve antwoord.Ik heb het in het verleden gebruikt en mijn honden zijn allemaal heeel oud geworden. Als je het op de muur spuit in die verdunning , dus geen plasjes maken opde vloer .Is het ongevaarlijk gebleken. Het is natuurlijk giftig . Men vermoed zelfs dat het carcinogeen is . Wij hadden vroeger in de boksschool lysolzeep. Dus Poekie wees voorzichtig, en als je twijfelt ,gebruik het dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cica, je hebt gelijk. Maar als je het tegen de muur spuit , dan kan het geen kwaad . Ik waardeer je bezorgdheid.Ik zal het , indien aan de orde wel gebruiken . Maar laten anderen het maar niet doen .
Bij bijv tuincentra kun je verschillende spray's en een soort gelkorrels kopen die katten en/of honden zouden verjagen. Die helpen wel wat maar je moet het een tijdje volhouden (dus na elke regenbui opnieuw).

EN: vooral die spray stinkt ook voor mensen vreselijk (heel penetrant) dus als je net op 2 m afstand gezellig in de tuin wilt zitten zou ik het uitstellen.
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding