ik heb een sharpei haar vacht is altijd vet en stinkt ook als we haar gewassen hebben,als je haar aait dan ruiken je handen, wat kan ik hier aan doen

ze loopt nooit in de regen want ze haat het, als ze een druppel voelt is ze al binnen. ze heeft dit als vanaf het begin

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Ga allereerst even langs de dierenarts, die kan kijken of er een allergie of ontsteking zit, en evt. Medicijnen voorschrijven. Anders heeft de dierenarts ook speciale shampoo's tegen huidproblemen. In ieder geval niet wassen met gewone mensen shampoo. Je kunt wel biergist tabletten geven, maar vraag dan ook even de dosering aan de dierenarts. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honden hebben altijd een hondenluchtje, ook als ze gewassen zijn. ik weet niet wat jij stinken noemt? :)

je kan een bezoekje brengen aan de dierenarts als het stinken en de vette huid echt buiten het gangbare gaat.

deze kan kijken of er geen sprake is van een bacteriële of schimmel infectie. (laatste stinkt pas echt een uur in de wind!)

het wassen zelf kan ook de oorzaak zijn (ph en talgproductie uit balans) hierdoor is de huid soms kwetsbaarder voor externe stank veroorzakende factoren.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voer wat je geeft heeft ook invloed op de conditie van de vacht. Je zou ander voer kunnen proberen. vb Amidog http://www.vega-life.nl/webshop/product_info.php?products_id=2251
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mais, maisgluten, rijst en erwten?
bij huidproblemen zou ik mijn hond eerder op versvoer zetten, vlees dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden doen het juist goed op een plantaardig dieet, ze leven er ook langer door. Vlees zit vol hormonen, antibiotica en andere rotzooi
Rieneke1
12 jaar geleden
kijk eens op barfplaats en voernatuurlijk.
ik eet zelf geen vlees, al heel lang niet, maar de katten krijgen het zo goed als dagelijks.
ze doen het er erg goed op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten is weer een ander verhaal, die kun je niet op een (volledig) plantaardig menu zetten. Bij honden kan het juist wel
Rieneke1
12 jaar geleden
katten zijn idd obligate carnivoren, maar ook honden varen wel bij deze voeding. kijk eens rond op de sites die ik heb genoemd.
de hond inruilen voor een luchtverfrisser. Een hond ruik je nou eenmaal en helemaal als ie nat is. In sommige gevallen is er inderdaad een andere oorzaak. Ga naar je dierenarts en als hij zegt dat het normaal is dan moet je je er bij neerleggen. Een iets vette vacht hoort hij te hebben.