Tot welke leeftijd groeit een paard in hoogte?

Mijn paardje word in juli 3 jaar, ik denk dat ze nu ongeveer 1.45 misschien 1.50 is.. Haar vader was een grote andalusiër en haar moeder een pony van 1.48. Gaat ze nog groeien in de hoogte of blijft het een kleine meid??:p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

meestal blijft het tussen de stokmaten van de ouders maar zullen hengstjes vaker over het gemiddelde heen gaan.

je merrie zal dus geen groeispurt meer krijgen.
een grote Andalusier is max 1,61, zou het gemiddelde van de 2 ouders uitkomen op 1,54. ze is nu 3 jaar dus zo heel erg klein is ze eigenlijk niet als ik uitga dat je merrie 1,50 is.

of het grote E of een klein paard zal worden is afwachten dus. (ik weet niet of je haar in de sport wil gaan uitbrengen?)
zelf denk ik ze vanaf 3 jaar nog een cm of 5 zal kunnen groeien, maar dit is een schatting naar eigen ervaring.

in ieder geval succes met je groene 'paardje'? als je ermee aan de slag kan gaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt :), ik kan eindelijk aan de slag! Ze was erg respectloos naar mensen (en haar paarden vriendje) en had geen vertrouwen, maar ik en mijn vriend hebben het eindelijk verdient :D, het meisje die mij helpt met de paarden heeft dat nog niet helaas :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh dat is wel heel erg spijtig!
vertrouwen en respect zijn de basis. van hieruit kan je aan het werk met een paard en het paard zekerheid en vertrouwen bieden bij al het nieuws dat het zal gaan leren. de wisselwerking dus. als ze elkaar niet snappen/begrijpen is dat heel erg lastig en beperkend. je moet het paard kunnen 'leiden' (letterlijk en figuurlijk) weet jij zelf waar het mis gaat tussen die 2?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Ze is doodsbang voor de pony! Ik heb er 2 staan dus ze heeft die andere voornamelijk om te verzorgen en ik laat haar nu zien doordat de pony bij mij niks doet dat ze vertrouwen krijgt en ik laat haar de pony poetsen want dat gaat goed!! Het is wel erg lastig zo, maar het komt wel goed!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay...doodsbenauwd. Ja dat is idd lastig. zo te horen heb je dus 2 'groentjes' om op te leiden :)) is een ervaren pony niet wat geschikter? jonge paarden zijn niet echt 1 van de meest rustige en stabiele dieren in hun gedragingen en reacties zoals we weten. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa die andere is ervaren haha alleen erg uit testerig!! Dat meisje wat me helpt komt gelukkig niet elke keer mee dus ik heb (en de paarden) ook genoeg 'stabile' dagen!!

Andere antwoorden (1)

Ze zal zeker nog groeien, vooral als je haar aant werk zet.
En staat de kont hoger tov de rest? Groeit ze zwz.