iemand ervaring met plerion 10 Wormenkuurtje voor de hond?

Ik ben altijd voorzichtig met geneesmiddelen ook voor mijn hond. Ik kocht voor hem altijd drontal maar deze is nu bij de dierenarts vervangen door plerion. Ik heb drie tabletten gehad van het 10 gehalte. Volgens de bijsluiter moet ik die ook nog tegelijk geven. Ik heb een hond van 30 +kg.
ik vraag dit omdat ik bij een vorige wormenkuur (niet met drontal dus) mijn hond moest braken. Dat wil zeggen dat de tabletten giftig zijn. Ik gebruik plerion nu voor de eerste keer en weet niet hoe hij erop reageert.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb als dierenartsassistente geen ervaring met Plerion. Het is een vrij nieuw product. Voordat een ontwormingsmiddel op de markt komt is het echter uitvoerig getest en veilig bevonden. Dat je hond moest braken van Drontal is GEEN teken dat de tabletten giftig zijn, maar dat je hond deze gewoon wat minder goed verdraagt. Plerion heeft een andere werkzame stof, dus wellicht dat deze beter bevallen. Je hoeft je geen zorgen te maken als je hond braakt van een ontwormingstablet. Dit komt weleens voor. Het kan ook komen doordat je hond juist een worminfectie heeft. Het massaal afsterven van parasieten kan een reactie geven in het lichaam, waar je hond eventjes ziek van wordt. Daarom is het zo belangrijk om regelmatig te ontwormen en de worminfecties minimaal te houden!
Nogmaals, braken is geen teken van vergiftiging na inname van tabletten. Wel is het handig om het door te geven aan je dierenarts. Als het door een gevoeligheid voor een bepaalde stof komt, kan hiermee rekening worden gehouden bij het voorschrijven van middelen in de toekomst.