Mijn kitten valt zo tegen, komt dit nog goed?

Het lijkt soms wel of mag mn kitten me niet.. hij komt nooit bij mijn op schoot , geeft nooit geen kopjes , is eigenlijks alleen lief als hij brokken krijgt.. hij negeert me de hele dag , speelt nooit met mijn , mauwt nooit , krapt mijn veel vooral als ik niet opschiet met t eten , word dan echt agresief.. wat nieuw is is geplas als ik weg moet bijv op me jas , alsof ik niet wegmag, maar dat begrijp ik dan niet want waarom mag ik niet weg als hij me toch haat ? kitten valt erg tegen , is er nog hoop ?

Toegevoegd na 39 minuten:
nog ff extra : hij heeft zn prikjes al gehad , is ook al gecastreert.. maar hij valt alleen mij aan , niemand anders , heel bewust lijkt. soms zelfs dat ik op de bank zit , dan valt ie me aan recht op me gezicht , of trekt aan mn haren , en ja hij is helemaal gezond zei de dierenarts. ben soms bang dat hij kwaad op mij is omdat ik hem naar de dierenarts heb gebracht voor de kastratie ? want zinsdien is het erger.. hij plast ook alleen op me jas en schoenen dus wat ik nodig heb als ik naar buiten ga , probeert me te hinderen daarin lijkt het, te pesten.. doet dit bij anderen niet..

Toegevoegd na 42 minuten:
Dus eigelijk probeer ik uit te vinden waarom hij mijn alleen wil kwetsen.. Mijn ouders en rest van fam willen de kitten niet ruilen , zij vinden hem wel lief en tegen hun is hij dat ook, helaas mag ik ook niet mn eigen kitten , en nu zit ik er dus maar mooi mee..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan al veel goede antwoorden, dus alleen nog even als aanvulling. Een kat heeft ook een eigen persoonlijkheid. Soms wil een kat gewoon niet spelen, niet knuffelen en vooral niet lastig gevallen worden. Als je dat dan toch doet krijg je een haal. Sommige katten blijven altijd zo, andere katten vinden een knuffel op z'n tijd wel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt hem laten castreren en je vind het raar dat hij je niet lief vind... hmmm.

Antwoorden (9)

Kitten valt erg tegen? Het is geen apparaat oid!! Heb geduld geef hem veel aandacht.. Maar zie een dier niet als een object
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik ook, maar nadat mij kitten gesteriliseerd was werd het een superlieve kat. Heb geduld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kitten is een levend wezentje wat je niet zomaar in kan ruilen als deze je niet bevalt! Iedere kat heeft zijn eigen kat, maar de opvoeding en socialisatie is van erg groot belang!
je moet veel tijd en aandacht steken in je kitten. Niet alleen eten geven, maar ook samen spelen en knuffelen LEREN. Kittens zulle altijd proberen met je handen te spelen of te bijten, hierbij kunnen ze je lelijk verwonden. Dit gedrag moet je afleren. Niet straffen! Als je kitten duidelijk wil 'stoeien' met je handen dan geef je haar een speeltje, trek je handen weg. Aai je kitten als deze ligt te slapen/ heel rustig, dan komt hij er vanzelf achter dat dit fijn is. Je kitten zal niet zo snel naar jou komen om te spelen, daarvoor moet je hem uitnodigen met bijvoorbeeld een muis, balletje of hengel met een speeltje eraan.
Verder miauwen kittens wel vaker weinig, de ene kat is ook spraakzamer dan de ander. Ook moet het stemmetje zich nog ontwikkelen, nu kan hij alleen nog een soort 'piepen'.
Waarom plast je kitten op je jas? Ten eerste, zorg ervoor dat je jas niet op de grond ligt of een andere plek waar hij bij kan. Is de kattenbak wel goed te bereiken voor je kitten, en goed schoon?
Misschien moet je ook aan je ouders vragen om eens langs de dierenarts te gaan. Plotseling onzindelijk worden kan ook zijn omdat je kitten ziek is. Misschien komt zijn vreemde gedrag ook wel doordat hij ziek is. Heeft hij zijn eerste twee prikjes al gehad? Als een kat zich vreemd gedraagt, moet je altijd eerst nagaan of hij niet ziek is. Je kitten kan het je immers niet vertellen.
Succes en geef de hoop niet op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat was precies zo! Hij is nu bijna 2 jaar en wel wat liever geworden, op je schoot liggen doet hij niet maar hij krabt en bijt niet meer. Mag jouw kat naar buiten? Het helpt als hij buiten met andere katten kan spelen en op beestjes jagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw kat is niet boos op je vanwege de castratie, en ook wil hij je niet kwetsen, zo werkt dat niet bij katten.
wel is er duidelijk in het verleden iets fout gegaan tussen jullie, waardoor de kat onzeker en wantrouwend naar jou toe is.
kan van alles zijn geweest.
misschien loop je op zware schoenen te klossen, of heb je hem een keer per ongeluk omvergelopen of op een andere manier pijn gedaan of laten schrikken?
je kat plast jouw bezittingen onder omdat hij nerveus wordt van jouw geur, en die graag wil verwisselen voor de zijne.

allereerst zou ik een feliway verdamper gaan halen bij de dierenarts.
deze verspreidt feromonen die er voor zorgen dat je kat zich veilig voelt.
verder zou ik eerst een tijdje het katje volledig met rust laten, zodat hij wat tot zichzelf kan komen.
wel is het goed als jij degene bent die voor het eten zorgt.
als de zaken weer wat tot rust zijn gekomen, begin dan rustig aan met een charme-offensief.
aai het katje vaak, maar niet te lang, even een kroeltje geven en weer ophouden (als het katje slaapt kan je hem het best met rust laten).
speel dagelijks met hem, met een veter, hengeltje oid, dus nooit met je handen.
ga hem af en toe iets heel lekkers brengen: een snoepje of speciaal brokje.
ik gebruik de brokjes van royal canin exigent als snoepje, veel katten vinden dat geweldig.
als je geduld, geduld en nog meer geduld hebt, komt het zo vast goed!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom nooit met de handen spelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ btw
Rieneke1
13 jaar geleden
@meis, omdat het schattig is als een klein kitten in je hand hangt, maar bij een volwassen kat is het een stuk minder.
een kat moet zich lekker uit kunnen leven met spelen, maar ik zie liever dat hij de tanden en nagels in een speelgoedje zet dan in mijn hand ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in =)
Ik dacht al misschien worden ze dan vals ofz...
katten hebben gewoon veel meer dan andere huisdieren een GROTE eigen wil en voorkeuren.

Met een hond zou je dat veel minder hebben, is hij aan je gewend, speel je met hem, of laat je hem uit, gaat hij voor je voor het vuur (gek genoeg, daar klaagde mijn moeder altijd over, is niet perse degene die het eten geeft degene waar hij het dolst op is, onze hond was veel leuker tegen ons dan tegen mijn moeder die meer aan de verzorging deed, dat spelen enz vond hij blijkbaar belangrijker.

Maar katten, tja, ander verhaal. Toch lief tegen hem doen zou ik zeggen en misschien mag JIJ hem af en toe iets extra's geven dan went hij er toch aan dat jij ook ok bent.

En misschien wil hij gewoon spelen, hangt hij daarom in je broekspijp, heb je al eens met een touwtje met hem gespeeld, of als de zon schijnt, zo'n spiegelvlekje maken met het glas van een horloge
amigo
13 jaar geleden
Je kunt in de dierenwinkel een aromatisch spray kopen van kattengras. Als ze dat ruiken worden ze helemaal week en kroelerig. Misschien kan dat hem overhalen om door je geaaid te worden! Sterkte ermee en vooral........HEB GEDULD
Ook bij mensen kan het voorkomen dat de 1 de ander niet ligt. Dat er gene klik is. Ook tussen mens en dier kan dat zo zijn. Dan zul je het helaas moeten accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees geduldig met je kitten neem haar/hem mee naar je kamer of ga bij haar in de buurt zitten of pak haar op en leg haar op je schoot zeg dat het goed is en zorg dat je een band met het beestje krijgt .
het plassen op je jas is ook dat het haar domein is het is een va-se ze wil misschien wel alleen maar met je spelen alleen laat jij niet echt blijken kittens zijn ruw net kleine kinderen maardan ben jij de hond voorbeeld :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kan wel zeggen, dat het zielig als je hem weg doet 'want het is een dier'....

Maar als jij het niet met je kat kan vinden en er iemand anders is die het wel super met hem kan vinden zou het (lijkt mij tenminste) misschien toch een goed idee zijn om hem weg te doen, want wat is nou eigenlijk zieliger?!

Een baasje wat niet houd van zijn katje zoals dat hoort, en voelt dat hij ermee zit 'opgescheept'?
Of dat je hem weggeeft aan iemand die wel 100% van het katje houd, ook al plast hij alles onder?

Misschien ben je gewoon geen katte persoon? Want bij een kat moet je geduld hebben... Ik heb nu ook pas mijn eerste kat... en hij heeft ALLES al kapot gemaakt en mij ook gekrast en gebeten en hij komt ook nooit bij mij op schoot! Ik vond/vind dat ook niet leuk, maar met veel geduld en door te laten zien dat ik het goed bedoel voor hem komt hij nu wel vaker naast me op de bank liggen... Soms wel uren lang!... En als jij geduld hebt gebeurt dat bij jou vast ook nog wel!
Maar als je hem echt niet leuk vind, dan doe je je katje meer plezier om hem aan iemand te geven die wel met alle liefde voor hem zorgt..