Ik ken er eentje die wat goed met katten kan hoor,dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jahoor waarom niet ik zie geen enkel probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de katten of de hond al wat ouder zijn kan het een hele omschakeling zijn als de katten jonkies zijn lijkt het me niet een groot probleem als je de hond zeker in het begin wat intoomt
maar het kan zeker
13 jaar geleden
Ja waarom niet. Het heeft er wel mee te maken of ze katten gewend zijn en of het een pup is en of het een kitten is of een volwassen kat.
Maar iedere hond kan men leren met katten om te gaan en vice versa.
Ikzelf heb 2 doggen en ze doen het prima met de katten, kippen,geiten, paarden. Maar vooral in het begin goed opletten en begeleiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan denk ik hoe de hond is opgegroeid. Een pup kan altijd samen met een kat opgroeien. Wij 2 Bordeaux doggen gehad reu en teef en die gingen beiden goed samen met katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de hond er mee opgegroeid is gaat het prima. Ook als de hond vrij makkelijk in de omgang is gaat het vaak wel goed. Honden en katten zijn geen natuurlijke vijanden, maar als de hond niet van jongs af aan wordt aangeleerd om met katten om te gaan snappen ze de kat niet omdat ze totaal anders zijn. Neem als voorbeeld: honden kwispelen als ze vrolijk zijn, katten juist uit irritatie. De hond moet kattentaal leren begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe ligt het niet aan het ras of het goed met katten kan gaan. (bordercollie zou nog wel eens wat kunnen "drijven") Maar het gaat erom hoe ze aan elkaar geïntroduceerd worden en hoe ze gesocialiseerd zijn. Wat hun ervaring in het verleden met de andere diersoort was.