Wie kent er nog leuke spelletjes om met je kitten te doen?

Ik heb een kitten van zo'n 4 maanden oud en ik ben wel toe aan wat nieuwe inspiratie om met hem te spelen.
Heeft iemand nog leuke tips? Hij speelt graag met me en we doen vaak met muisjes apporteren en met een hengel waar een beestje aan zit gaat hij ook op jagen.
Alleen ik heb het idee dat dit een beetje saai op een gegeven moment word voor ons beide dus iemand nog wat leuke ideeën wat we samen kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (8)

hier wordt het krantenspel erg gewaardeerd.
ik spreid een krantenvel uit over de kat.
in eerste instantie begrijpen ze de bedoeling nog niet, dus dit moet je met wat geduld opbouwen.
vervolgens ga ik met een veter over en langs de krant.
als de kat uithaalt naar de veter geeft dat een spannend ritselgeluid waar ze helemaal wild van worden :)

Toegevoegd na 14 minuten:
oh, nog een leuke:
neem een flinke kartonnen doos, en knip daar her en der gaten van verschillende grootte in.
plaats de doos over de kat, en ga met een rietje of vogelveer langs de gaten, zodat de kat vanuit z'n holletje kan aanvallen.
een feest voor de kat!
Rieneke1
13 jaar geleden
Voor een paar dubbeltjes haal je blij Blokker een paar pingpongballetjes. Geweldig spul! Bij het minste tikje rollen en stuiteren ze al door de kamer.
Verder kan ik je een rietje aanraden. Als je met een rietje langs een randje gaat, wordt hij wild en slaat er naar. Het spaart je vingers ;-)
Een van mijn katten heb ik zo ver kunnen krijgen dat hij knabbeltjes uit een doosje vist (een leeg theedoosje bijvoorbeeld). Maar lang niet alle katten zijn bereid om zoveel moeite te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brokjes gooien!!!!!! jij gooit de brokjes in de kamer en je kitten moet ze zoeken.
kijk ook eens op www.kattenplaza.nl/kattenforum. daar staat ontzettend veel info op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klosje met een touwtje eraan is heel leuk, jij kunt aan het touwtje trekken en hij rent er achter aan.

Een speelgoedmuis is altijd een succes.

Lege toiletrollen daar spelen ze ook graag mee.

Verder is een pingpongballetje ook heel leuk.

Bij de dierenwinkels verkopen ze ook van die speeltjes aan een koord met een veertje er aan een hengeltje noemen ze het ook wel eens, die geven je kitten ook veel speelplezier.

Een een voederspeelbal waar je snoepjes in doet, heel lekker voor je kitten en ze spelen er graag mee.

Een bolletje wol vinden ze altijd wel leuk om mee te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn katten vinden volle toiletrollen nog het leukste.
ik heb al twee jaar geen toiletrol normaal kunnen ophangen: binnen een half uur hebben ze 'm afgerold en versnipperd en verspreid door het huis.
dikke pret, maar niet voor mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad volle toiletrollen zijn nog veel leuker
Een laserlampje is ook leuk. Of met een spiegeltje en wat zonlicht bereik je hetzelfde effect. Ze jagen achter het lichtpunt aan.
Mijn jongste vindt het geweldig om vanonder een dekentje 'aangevallen' te worden. Ik prik haar hier en daar en zij wordt helemaal wild onder de deken, vergezeld met een heel scala aan geluidjes die ze erbij produceert. Ze vindt het zo leuk dat ze op bed al onder de deken kruipt en me roept zodra de slaapkamerdeur openstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een sigarettenboer en koop je een aansteker met
een lazerlampje erin .
En het licht is niet gevaarlijk hoor .
Kosten zijn een euro .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruim 33 jaar geleden was ik een van de eerste particulieren die een laser had.
Onze katten en hond vonden het geweldig.
Enige tijd daarna brak ik mijn been en voet en moest in een rolstoel.
Van daaruit kon ik met de dieren spelen door met de laserpunt van voor met een boor naar achter de dieren te schijnen.
Waar je bij lasers heel erg vooruit moet kijken , dat de straal of een sterke reflectie niet in de ogen komt.
Inmiddels is het zo ver dat als de dieren zien dat ik de laser pak , ze wachten dat ik hem aan doe en dan pas gaan ze naar de punt zoeken.
Ze weten dus dat het een spel is maat gekker dan met de lasergame kan ik ze niet krijgen, de katten laat ik zo ook in bomen klimmen etc.
Van alle soorten spelletjes die ik voor en med de dieren bedacht heb staat lasergamen op nummer een.
Pas dus wel op de laserstraal , kijk ook zelf nooit in de straal, al betreft het een laser van een euro, schade loop je heel snel op aan je ogen, dat geldt ook voor je dieren.
Overigens zien ze een 1 mW laser 20 keer beter dan een rode laser van hetzelfde vermogen.
De afstand waarmee je een hond of kat kunt aansturen is dan veel groter.
Omdat het vermogen de gevaarlijkheid bepaalt is een groene laser bij dezelfde lichtsterkte(zichtbaarheid) en met ingebouwd infraroodfilter dus veiliger.
Maar blijf oppassen voor hun en je eigen ogen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij 1mW laser is het woord groene weggevallen.
Groene lasers zijn voor de ogen het best zichtbaar, rode en blauwe lasers en vooral de uv-blauwe lasers zijn, zijn respectievelijk 20, 10 en 100X MINDER goed zichtbaar dan een groene van hetzelfde vermogen.
Legale laserspennen mogen in Nederland minder dan 1 milliwatt afgeven, Dus is alleen een groene laser bij dat vermogen is staat een felle stip te geven.
Rode, blauwe en UV blauwe lasers (404nM) die je op afstand goed kunt zien hebben met zekerheid een illegaal hoog vermogen en kunnen dus aan ogen veel schade aanrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed nog wel eens verstoppertje met mijn kat. De kat zat op de bank en ik erachter. Om de beurt gingen we elkaar 'zoeken'. Als ik iets omhoog kwam ging de kat weer iets naar beneden, die oren helemaal plat naar achteren zodat ik hem niet kon zien. En dan ging ik weer naar beneden achter de bank en dan kwam de kat weer omhoog. Best geinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet mijn kat ook, beetje uitdagen, maar ik ben altijd bang dat als hij eenmaal de aanval in zet, dat hij vergeet dat hij niet heel hard zijn nagels in mijn gezicht zet. Ik moet er altijd verschrikkelijk om lachen, dat verstoppertje