Bixie

De Bixie Vaardigheidsproeven zijn speciaal voor kinderen tussen de 6 en 13 jaar die graag wedstrijden willen rijden, maar nog niet klaar zijn voor de reguliere klassen B-dressuur of B-springen. Door mee te doen aan de Bixie Vaardigheidsproeven raken kinderen op een leuke manier en spelenderwijs vertrouwd met de sport.

Opzet van de Bixie Vaardigheidsproeven
Een Bixie Vaardigheidswedstrijd kan uit vier onderdelen bestaan: de dressuurproef, een springparcours, een begeleidingsproef en een spelonderdeel. Alle klassen zijn facultatief; deelnemers mogen zelf bepalen aan welke onderdelen ze meedoen. De Vaardigheidsproeven zijn ingedeeld in drie klassen: de lichtste klasse AA, de middelste klasse A en de zwaarste klasse B1. Deelnemers mogen zelf bepalen in welke klasse ze beginnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ruin
•een gecastreerde hengst. '
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/ruin
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een ruin is een gecastreerde hengst. Bixiewedstrijd... nooit van gehoord
13 jaar geleden
Een ruin is een gecastreerde paardenhengst.

Een Bixie wedstrijd kan uit verschillende onderdelen bestaan. Als organisatie bepaal je welke onderdelen er zijn op een wedstrijd. De kinderen bepalen aan welke onderdelen ze meedoen. De volgende onderdelen kunnen worden uitgeschreven:

Onderdeel Rijden/mennen
Spel Rijden en mennen
Begeleidingsproef Rijden
Dressuurproef Rijden en mennen
Springparcours Rijden

De Bixie dressuur (rijden en mennen) is ingedeeld in drie klassen: de makkelijkste klasse AA, de middelste klasse A en de moeilijkste klasse B1. De kinderen bepalen zelf in welke klasse ze beginnen. In de klasse AA bij het rijden mag er iemand met het kind meelopen om de pony vast te houden. Bij het mennen zit er altijd iemand bij de menner op de menwagen. Bij het Bixie springen en de Bixie vaardigheid zijn er twee klassen: de makkelijkste klasse AA en de moeilijkere klasse A.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ruin is een hengst dat gekrasteert is en bixie wedstrijden zijn paardrijwedstrijden maar dan voor kinderen en makkelijker en je kunt ook bijv. haflinger wedstrijden doen maar dan met joun eigen ras paard doen die zijn ook wat makkelijker dan gewone wedstrijden

x