myn hond heeft nierproblemen en wil nu niet eten en is heel erg mager en zwak.wat kan ik doen zelf om haar te laten eten

Loop al by dierenarts ,nu niet voor nieren maar omdat hy zo mager en gammel is want hy eet niet meer.wat ik ook geef.Is er iets wat een hond niet kan weerstaan,wat hy erg lekker vindt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.5K

Het beste antwoord

Het lijkt me dat je dit probleem ook al met je dierenarts hebt besproken? Niet eten zal je hond fataal worden, maar met nierproblemen kan je hem zeker niet alles geven. De dierenarts verkoopt o.a. AD-blik van Hills en Recovery-voer van Royal Canin, wat bijna elke hond en kat onweerstaanbaar lekker vindt. Maar dit zal je slechts kort kunnen geven, want het is ook slecht voor de nieren. Niervoeding valt helaas vaak niet in de smaak, vraag je dierenarts naar de verschillende merken. Wellicht kunnen ze nog een ander merk bestellen, of is er een andere dierenarts in de buurt waar je andere merken kunt krijgen.
Sondevoeding of dwangvoeren is ook een tijdelijke mogelijkheid, maar zou ik alleen overwegen als er een reële kans op herstel is. Als de oorzaak van het niet-eten niet bekend is, dan wordt het een moeilijke zaak. Als ook medicijnen tegen de misselijkheid en/of eetlustopwekkers niet helpen, dan is je hond echt in hongerstaking. Dan heeft hij zelf waarschijnlijk al opgegeven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is heel triest voor je maar ik denk dat je je er bij neer moet leggen dat het waarschijnlijk niks meer met hem wordt.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk uit met dingen die hij lekker vindt. Honden zijn dol op zout eten, zoals kaas, worst en frolic brokjes. Maar een hond met nierproblemen moet juist uitkijken met teveel zout.

Wat me verbaast is dat je kennelijk wel weet dat hij het aan zijn nieren heeft, maar niet hoe je de hond nu moet behandelen. Ik mag toch hopen dat na de diagnose van de dierenarts, hij/zij gezegd heeft wat je er aan kunt doen. Als er uitzicht is op genezing zou de dierenarts voor kunnen stellen om dwangvoeding te geven, desnoods via een infuus.

Op een enkeling na misschien zijn we op GV geen dierenartsen en al helemaal geen helderzienden. Als je een praktijkadvies wilt, moet je iets meer informatie geven. Wat de dierenarts heeft gezegd is dan wel belangrijk.

Nogmaals; geen rookworst voorhouden. Dat vind ie vast lekker, maar je maakt het probleem alleen maar groter.
13 jaar geleden
De Dierenarts heeft speciale voeding in blik voor honden die niet willen eten, of moeten aansterken. Deze voeding is niet te koop in de winkel. Het bevat veel voedingsstoffen en is lichtverteerbaar.
Je zou even bij de Dierenarts kunnen langsgaan en vragen of je een blikje kan meenemen om te proberen. Het verbaasd mij dat hij dat niet zelf heeft voorgesteld.

Ik wens je sterkte en hoop voor jullie dat er een oplossing wordt gevonden, want nierfalen is bij een oudere hond of kat toch vaak het begin van een afscheid.
Ivana
13 jaar geleden
Ik zou je hond maar laten inslapen. Zo'n einde doe je hem niet aan. Ik heb mijn laatste hond laten opereren, maar het resultaat was een zielige hond en hij moest 3 maanden later toch inslapen. De verdoving was als voldoende om hem te laten sterven. Ik heb nu weer een pub eb zal die aan het einde van zijn leven niet meer laten behandelen. Een hond vreest de dood niet, alleen het lijden ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zegt de dierenarts?
mogelijk is de hond misselijk door het nierfalen, dan zou je eerst die misselijkheid moeten verhelpen.
verder heeft je hond er mogelijk baat bij als hij gedurende een aantal dagen wordt opgenomen, en aan het infuus gaat om eens goed te spoelen.
ik kan je alleen maar aanraden terug te gaan naar de dierenarts, en met hem of haar overleggen hoe nu verder.
sterkte, ik hoop dat je hond nog even meekan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Als hij geen gekookte lever lust of kroepoek bij de chinees weg, denk ik dat je dit niet kunt winnen.
Kijk ervoor uit dat je niet het sterven verlengt, in plaats van het leven.
Wij weten uit ervaring dat je in je affectie naar je hond toe kunt doorschieten en dan kan een hond echt gaan lijden.
Dit zou je echt moeten voorkomen.
Je kunt nog een schot wagen waarom de nieren niet werken, zit er een obstructie, dan is daar mogelijk wat aan te doen, zijn de nieren echt kapot, dan sta je met lege handen.
Vraag dus de dierenarts uitsluitsel maar doe het snel,
als nieren hun urine niet af kunnen voeren gaan ze vrij snel definitief kapot.
Wellicht zul je krachtdadig in moeten grijpen, pappen en nathouden lijkt me in jouw situatie geen optie.
Nierlijden gaat -zeker bij obstructie- met enorme pijn gepaard.
Ga niet van alles nog uitprobereb en laat meteen uitzoeken wat de oorzaak is en of er nog wat aan te doen is, liefst vandaag nog.
Met doorpakken toon je ook de liefde voor je hond.
Sterkte.