kan mijn konijn buiten blijven nu? in hok met dik stro en hooi

vanacht is er een dik plaid over gelegd maar weet niet of dat voldoende is bij harder vriezen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Jahoor. Als hij al die tijd al buiten staat, heeft hij inmiddels een wintervacht.
Mits natuurlijk het hok niet op de wind staat, er een tochtvrij nachthok is. Met lekker veel hooi en stro zoals je al schreef. Houd het hok goed bij met schoonmaken, als het vochtig is, kan het bevriezen.
Let ook op de waterbak of fles. Er zijn ook flesjes met isolatiehoes te koop, zodat het water niet bevriest. Geef ook niet teveel groente. Wat niet opgegeten wordt, kan ook bevriezen.
Wordt het echt erg koud, kan je altijd een kruik of warmwaterfles in het nachthok leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wanneer het harder gaat vriezen, zal je konijn het wel koud gaan krijgen. Wat wij vroeger altijd deden, is een grote doek over het hok heenleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het konijn heel het jaar buiten leeft, kan het ook in de winter buiten blijven tot 10 graden vorst.
Als het nog kouder wordt moet het konijn naar een beschutte plaats, zoals schuur of bijkeuken.
De ruimtes mogen beslist niet tochtig of vochtig zijn, want hierdoor wordt een konijn ziek.
Als je het te overdreven vindt, om je konijn naar binnen te halen bedenk dan dat je konijn geen wild konijn is.
Een konijn in het wild overleven strenge winters in de grond, on der de vorst grens. Daardoor kunnen de wilde konijnen zich beter voor de vorst warm houden dan een tamme konijn in een hok of ren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilde konijnen leven niet binnen en zijn iha uitstekend bestand tegen de kou. mijn konijnen heb ik alleen een beschut plekje gegeven met een mogelijkheid zich wat in te graven. Jouw oplossing (stro en hooi) is uitstekend. je loopt alleen het risico dat ze het gaan opeten, maar dat is te overzien en aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je konijn kan zolang de 'open' kant van het hok niet op de wind staat ivm inregenen en/of sneeuwen het hele jaar buiten blijven. Ons konijn is al ongeveer 7 jaar en altijd buiten geweest. hij gaat zelfs gewoon in de regen n sneeuw zitten terwijl ie gewoon het hok in kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze konijnen hebben geen last van de kou.
We hebben een groot hok met een ren en een binnenhok.
In het binnenhok is het een stuk warmer dan in de ren.
Als er sneeuw ligt gaan onze konijnen gewoon buiten zitten, weer of geen weer.
Wat mij betreft hebben ze dan geen last van de kou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovendien heeft sneeuw ook nog een isolerende werking.
Als je konijn altijd buiten heeft gestaan is er geen enkel probleem.
Mijn konijn stond ook altijd buiten en heeft zelfs met -18C buiten gestaan.