Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (10)

Ja hoor. Er zijn een paar dingen die me in FireFox niet zo goed af gaan als in Internet Explorer. Voornamelijk het kopieren van tabellen naar Excel lukt me via Firefox niet zo goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik ben niet de enige.
Het merendeel van de internetter gebruikt nog internet explorer.
Explorer en Firefox zijn beiden gestegen over afgelopen maand. Google Chrome heeft een grote teruggang over augustus.

http://www.browserchecker.nl/browser-stats.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, IE is nog steeds de meest gebruikte browser, vooral doordat hij standaard bij Windows zit. IE gebruikers zijn vaak mensen die zich niet veel bezig houden met PC's en vinden dat IE goed genoeg is of overstappen eng vinden, waardoor ze dus geen betere browser installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik gebruik Google Chrome als standaard browser maar soms kan ik dan bepaalde applicaties niet openen of werken bepaalde sites gewoon niet goed. Dan wordt je dus gedwongen om Internet Explorer te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mijzelf iig wel. Op de PC van mijn vriendin zit sinds kort Fire Fox, maar ik vind IE veel beter en makkelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgen mijn statistieken van mijn site word deze nog het meest gebruikt. Ik zal hier onder de volgorde met % neerzetten. Natuurlijk zal dit niet overal het zelfde zijn, maar ik denk dat het niet erg zal afwijken.

Internet explorer 52.8%
Firefox 32.1%
Safari 12.8%
Opera 0.9%
Unknown 0.8%
Mozilla 0.3%
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks dat IE de slechtste browser is, wordt deze nog steeds het meest gebruikt. Traditioneel zat IE standaard in Windows en nu er gekozen moet worden, kiezen velen nog steeds voor IE omdat ze niet beter weten.
De websites die niet goed werken met een andere browser, waardoor mensen weer terug moeten vallen op IE, zijn websites die specifiek gemaakt zijn voor IE met Microsoft software zoals b.v. FrontPage. De code die door dit programma gegenereerd wordt is specifiek toegesneden op IE.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer genoeg wordt Internet Explorer (6 zelfs) nog vaak gebruikt. Diverse websites o.a. Facebook & Google stopt binnenkort met het ondersteunen van IE6. Ikzelf raad u aan om over te stappen op een snellere browser die niet zoveel geheugen vraagt als IE.

Bijvoorbeeld Google Chrome, of Mozilla FireFox.

1) Opstarten duurt niet zo lang.
2) Verbinding zoeken met uw provider duurt niet zo lang.
3) Er zijn verschillende addons (uitbreidingen) te downloaden die het surfen leuker/gemakkelijker maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook ik heb (helaas) vergelijkbare statistieken met de bovenstaande reactie:


Browser bezoeken:

%
Internet Explorer - 51,99%
Firefox - 34,66%
Chrome - 7,58%
Opera - 2,89%
Safari - 1,81%
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten, de huidige versie is Internet Explorer 8
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik twee browsers vind ik makkelijker. want ze bieden allebij weer wat anders. en als je firefox stuk is heb je altijd nog ie om firefox opnieuw te installeren. ;)
greasemonky scripts zijn weer makkelijk in firefox en toch gebruik ik nog meestal ie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou van de simpelheid van google chrome maar ik val voor sommige dingen nog steeds terug op IE

bv voor real player downlaod funcite gek genoeg de ene keer werkt het wel om filmpjes van you tube teh alen ander keren niet
geen zin om dat weer uit te zoek dus maar weer IE
firefox was goed maar het hebben van 3 browsers kan onoverzichtelijk worden.
en soms switch je tijdens het surfen opeens weer terug naar IE.
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding