Vraag over de nieuwe Ipad: Als je een Ipad hebt met 3G maar je activeert de 3G niet (want daarvoor moet je betalen) heb je dan wel GPS ?

Toelichting: Ipads met alleen WiFi hebben geen GPS. Die met WiFi + 3G wel. 3G moet bij een provider tegen betaling worden geactiveerd met een microchip. Ik hoop nu dat GPS onafhankelijk is van die activering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

De GPS-module werkt onafhankelijk van de telefoon. Het is wel zo dat je een snellere fix krijgt als je 3G gebruikt. Die wordt gebruikt om ongeveer de positie te bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Ipad heeft geen telefoon. Toch dank voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik wel, maar de 3G-functie werkt wel degelijk met het telefonienet. Als je de 3G-functie niet activeert, levert dat dus het bovengenoemde kleine nadeel op.