Kan je je kpn wifi snelheid verhogen tijdens abonnement?

We hebben nu 200 mbit snelheid willen naar 500 mbit gaan kan dit? Of moet je jaar lang aan je 200 mbit contract zitten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
paulus811
3 jaar geleden
Waarom bel je de klantenservice niet even? Een duurder abonnement is meestal geen probleem.
gvrox
3 jaar geleden
Je hebt het over wifi snelheid, maar wat je afneemt bij KPN is een bepaalde snelheid die je op je modem/router krijgt. Heb je snelheidsproblemen op je wifi die je bekabeld niet hebt ?
LeonardN
3 jaar geleden
"wifi snelheid" Even voor de duidelijkheid(en wellicht is het heel relevant).
Je verhoogt je INTERNETsnelheid. Dat betekent dat je router straks 500Mbit kan ontvangen. En als je er dan een PC op aansluit met een netwerkkabel zal dat ook die snelheid geven.
Wi-Fi is echter afhankelijk van de router, het apparaat (mobiel/laptop) EN vooral de afstand en barricades(muren/plafonds). Als je nu dus een zwak wi-fi-signaal ervaart (zeg 20Mbit/s) op een bepaald punt in je huis dan zal dat niet verbeteren door je abonnement op te hogen.
Aangezien 200Mbit/s voor bijna alle mensen meer dan voldoende is, ben ik bang dat je niks op gaat schieten met ophogen.
Griffin
3 jaar geleden
Ik denk dat je iet wat teleurgesteld gaat worden als je éénmaal op 500mbit/s zit, je gaat niet een enorme toename in snelheid zien in het wifi netwerk.
paulus811
3 jaar geleden
Om wifi te verbeteren moet je kwalitatief goede access points kopen, bijvoorbeeld van Ruckus. Wifi van de kpn router kan dan 'uit'. Met een poe injector krijgt het AP voeding over de ethernet kabel en is installatie een fluitje van een cent.

Antwoorden (2)

Omhoog kan altijd. KPN heeft graag dat je een duurder abonnement neemt.
Terug zal binnen het eerste jaar wellicht dan niet meer kunnen, als je een 12maanden abo hebt afgesloten.
Maar na een jaar kan je dan gewoon elke maand omhoog en omlaag (of opzeggen).
===
Let wel, wat je verhoogt is de INTERNETsnelheid, niet per se de Wifi-snelheid. Wifi-snelheid is afhankelijk van veel meer factoren dan enkel de internetsnelheid.
Als je nu geen hoge snelheid hebt op je telefoon, dan zal dat na een verhoging niet verbeteren.
Toegevoegd op 13 augustus 2020 14:09: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Aah ja het is meer voor downloaden ps4 games versnellen
LeonardN
3 jaar geleden
En doe je dat nu met een kabel?
Welke snelheid krijg je dan? Mn neefje heb ik aangeraden altijd even de PS4 in de huiskamer naast de router te zetten en dan met kabel te verbinden als hij Fifa moet downloaden.
Kan zomaar een factor 10 schelen.
Ja. KPN:
Je kunt je internetabonnement tussentijds aanpassen. Voor als je tóch een lagere of hogere internetsnelheid wilt nemen. Het aanpassen van je abonnement doe je in MijnKPN.
SimonV