Waarom werken zo vele videocalls enkel via Android ipv ook via je laptop (en omgekeerd)?

Die COVID-19 crisis leidt tot nieuwe vormen van communicatie en dat is dan via video. Nu merk ik dat vele mensen dan grijpen naar whatsapp, omdat Skype niet zou kunnen geïnstalleerd worden op hun Android . Omgekeerd kan ik wel whatsapp installeren op mijn laptop maar geen videogesprek hiermee doen, dat kan wel met mijn smartphone.
Messenger gaat op beiden.
Waarom doet men niet gewoon alles zo dat je kan kiezen waar je het gebruikt, tablet smartphone desktop laptop... ?

1.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Zoom kan op Android en pc
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit heeft te maken dat er gewoon verschillende partijen zien die dit soort software aanbieden en wellicht voor een specifiek OS. Het is lastig om voor alles een werkend programma te maken. Al werkt Skype op veel apparaten, waaronder telefoons en tablets. Wellicht hier een keer naar kijken? Jitsi
liveisgreat
4 jaar geleden
Devian Jitsi heb ik geprobeerd. maar ik heb geen idee hoe ik daar een connectie moet maken Ik moet niks downloaden prima dus, maar ik kan ook niemand bellen. Of ik zie toch niet hoe...
liveisgreat
4 jaar geleden
Ritsuka naar verluidt zou Zoom betalend zijn na drie kwart uur.
liveisgreat
4 jaar geleden
Devian 34 ja Skype vind ik super maar mijn gezondheidstherapeute zegt dat dit niet compatibel is met haar apparatuur. En meer en meer mensen vinden Skype ook niet meer goed. Geen idee hoe dat komt... idd je moet het downloaden en een profiel maken maar dat moet je op zoveel sites. Dus wat het probleem is? geen idee.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nadat Microsoft Skype over heeft genomen is het niet echt verbeterd nee. Tenminste niet naar mijn mening. Skype is vrij zwaar om te draaien en heeft een client applicatie nodig op een bepaalde OS, daarnaast gebruikt het vrij veel traffic, als je dit vergelijkt met Whatsapp. Jitsi is een online service (of je kunt het zelf hosten, wat wij doen). Je kan verbinding maken via https://meet.jit.si/ of natuurlijk zelf op een Linux Server hosten (wij hosten het namelijk zelf wegens privacy redenen, even een zijstraat). Anyhow, voor android heb je hier wel een client voor nodig (voor Windows, Mac en Ubuntu / Linux kan dit via de webinterface #chrome #firefox dus via een browser).
LeonardN
4 jaar geleden
https://support.skype.com/en/faq/fa12041/what-is-the-latest-version-of-skype-on-each-platform
Kan dus nog op Androidversie 4.0.4 uit 2012. Als je een model hebt met oudere Androidversie, dan dat kan je imo daar Skype niet echt de schuld van geven.

Het beste antwoord

Men doet wat men wil of financieel mogelijk is of waar men tijd voor heeft of maakt. De maker van softwareprogramma A heeft wellicht wel de intentie om al hun software op alle platformen geschikt te maken, maar is daar nog niet aan toe gekomen. Softwaremaker B heeft enkel de intentie om apps te maken voor Android en iOS.

Als je software hebt gemaakt voor Android, is het niet altijd maar een kwestie van een uurtje wat rommelen in de code voordat het ook op een totaal ander systeem werkt (zoals Windows). Je moet dus tijd en geld vrij maken om het op meerdere platformen te krijgen.
Uiteindelijk ligt de keuze dus bij de softwaremaker. Hetzelfde zie je bij PCgames, die zijn vaak alleen via Windows te spelen, niet via MacOS of Linux. Een vrij bewuste keuze van de makers. De marktop de andere platformen is vaak te klein om er geld in te stoppen.

Overigens kan Skype gewoon op een smartphone (Android) worden geïnstalleerd en daarmee kan je dan videobellen naar een laptop vziw.
https://www.youtube.com/watch?v=fK_JGw8WUVY

Daarnaast kan je via een omweg videobellen via Whatsapp, dmv een emulator zoals Bluestacks.
https://mobiletrans.wondershare.com/whatsapp/how-to-make-whatsapp-video-calls-on-desktop.html
===
Je kan geen eisen stellen als jij niet de opdracht geeft om die software te ontwikkelen, sterker nog je betaalt er niet eens voor om het te gebruiken.
Toegevoegd op 16 april 2020 00:02: tekst
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Hier nog een aantal mogelijkheden:
https://www.howtogeek.com/661906/the-6-best-free-video-conferencing-apps/