Waar kan ik een nieuw email account aanmaken zonder dat ze je hele life story willen weten?

Ik zat bij outlook/hotmail. Maar sinds hotmail outlook is geworden willen ze zoveel weten van je. Ook als je je ww bent vergeten moet je weet ik hoeveel info geven om dat aan te passen. Tot aan de inhoud van mails die je ooit verstuurd hebt aan toe.
Welk heel makkelijk email programma is gratis, populair, heel makkelijk in gebruik en zonder dubbele verificatie of extra beveiligings vragen etc. Ik wil eigenlijk zoals Hotmail vroeger was. Si pel en makkelijk. Als je je ww was vergeten kon je een nieuwe aanvragen simpel en alleen door 1 mail te onvangen met een nieuw ww.
Bedankt!

Toegevoegd na 1 uur:
Bij welke kan dat nog?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Als het simpel is om wachtwoord aan te passen kan iemand anders ook makkelijk je account overnemen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, en hotmail heeft niet voor niets altijd een heel slechte reputatie gehad, zodat veel ontvangers een hotmail/outlookaccount niet eens accepteren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou protonmail nemen.?

Antwoorden (4)

Vrijwel elke grote en goede emailprovidee heeft dit soort processen tegenwoordig. Van Gmail weet ik wel dat dit veel minder is, ik raad je aan daar een account te maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb o.a. Gmail. Om mijn wachtwoor in te vullen gebruik ik een password manager. Bij de vragen vul ik ook iets in wat deze verzonnen heeft. Bv 'Hoe heette je eerste schoothondje?' Antwoord 'hMQIZGZKMHzjwDHZzWbL'.
Dit laat ik ook door de password manager onthouden.
Ik gebruik nergens twee maal hetzelfde wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JVerschuur
Je hebt wel gelijk dat die vragen niet garant staan voor veiligheid, maar je moet wel bedenken dat vooral Gmail heel veel andere maatregelen heeft genomen om de veiligheid te waarborgen. Met dat huisdier ben je er echt niet. Inloggen vanaf een ander IP-adres, met name uit het buitenland, een ander apparaat of een andere browser zijn allemaal aanleidingen die Google in de gaten houdt. Toen ik wachtwoorden op websites nog unencrypted opsloeg in de browser en ben gehackt heeft Google een melding naar mijn secundaire mailadres gestuurd dat ik mijn wachtwoord moest aanpassen. Ik ben wel blij met dat soort beveiliging.
Eventueel kunt u ook een emailadres aanvragen bij uw internetprovider.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bij mail.com
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door zelf een mailserver op te zetten kun je zoveel accounts aanmaken als je zelf wilt zonder maar één feit over jezelf bloot te geven, en bij een eigen mailserver op een QNAP o.i.d.mag je zelf de aanmeldingsprocedure bepalen, en indien je het wachtwoord kwijt bent kun je die in een wip wijzigen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt maar ik heb geen flauw idee wat dat is en hoe dat moet. Toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ha Mannonetje, als je frustratie vanwege je life story te hoog wordt dan ga je vanzelf in deze materie verdiepen, als je weet wat je moet doen kost een mailserver opzetten slechts 5 minuten van je kostbare leven.... Het was maar een optie hė? :-)