Zit er een batterij in een nfc chip?

Ik moet op school een project maken over de etiket van de toekomst. Nou dachten wij aan een nfc chip in het etiket, maar heeft een nfc chip een batterij zo ja, hoe moet je hem dan opladen of hoeft dat niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, het leuke van NFC is juist dat de antenne die aan de chip zit, ook meteen de stroom levert om de chip te laten werken.

Toegevoegd na 1 dag:
De chip hoeft alleen iets te doen op het moment dat deze uitgelezen moet worden; voor een etiket hoef je niet meer dan een ID (bijvoorbeeld een groot getal) uit te lezen. Het magnetisch veld van de lezer levert voldoende energie via de antenne (die ook voor de communicatie gebruikt wordt).
gvrox
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dat klinkt inderdaad leuk, maar dat stroom leveren zal niet oneindig doorgaan. Hoe laadt de antenne/stroomleverancier dan op?
gvrox
7 jaar geleden
@paulus811 Nee, dat gaat niet oneindig door, en dat hoeft ook niet. Zolang de chip met antenne zich in het magnetisch veld bevindt van de lezer wordt er stroom opgewekt en vindt er communicatie plaats. De chip zelf hoeft niets te doen op het moment dat deze niet meer in het magnetisch veld is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zou ik even toevoegen, want je antwoord verlegt het probleem zo, zonder uit te leggen hoe het probleem opgelost wordt. Met de reactie erbij is het een perfect antwoord.