Waarom zijn oude laptops zo gewild?

Mijn vader heeft vandaag een oude laptop (Windows XP enzo) op een weggeefsite neergezet. Binnen 3 minuten waren er al 9 reacties en wat later zat het boven de 40.
Hoe kan het dat oude laptops, waar je niks aan hebt, zo ontzettend gewild zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Biedt ze maar eens te koop aan voor 100 euro, dan zal de animo al een stuk minder zijn. Als het ding het nog doet en je kan er nog mee browsen is het voor een groot deel van de mensen genoeg.
Ritsuka
7 jaar geleden
Voor basic dingen zijn ze nog prima inderdaad
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sommige mensen willen het upgraden voor gaming enz.

Het beste antwoord

Meestal worden deze laptops voor weinig verkocht, de laptop zelf is misschien oud en slecht maar veel mensen kunnen onderdelen gebruiken van deze laptop of misschien de hele inhoud vervangen waardoor je een nieuwe laptop voor weinig geld hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kunnen mensen echt zoveel verdienen aan het constant zoeken en in de gaten houden van zulk soort aanbiedingen; de laptop ophalen en zelf weer te koop zetten? Voor die laptop kreeg je hooguit 25 euro, is dat al die moeite waard?

Andere antwoorden (2)

Waar je niks aan hebt is natuurlijk niet waar. Het ligt volledig aan de eisen die je hebt. Om een beetje te mailen of te skypen heb je geen nieuwe laptop nodig. Het op de kop tikken van een oudje voor een paar tientjes is dan ook logischer dan een nieuwe te kopen van enkele honderden euro's. En inderdaad ik had pas geleden 2 laptops te koop op marktplaats. Eentje van 7 maanden oud en een van 7 jaar oud. Die laatste kreeg ik veel meer reacties op, hoewel ik die nieuwere voor een schijntje van de nieuwprijs aanbood.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet oude laptops zijn gewild maar gratis spullen zijn gewild.

Kijk maar op marktplaats, daar is 'gratis' het meest gezochte woord.

Al kan iemand er 10 euro aan verdienen, zou hij alsnog de moeite nemen om z.s.m. te reageren en hem op te komen halen als hij in de buurt woont.

Daarom mijn advies (om stortvloed aan reacties te voorkomen en ongewenste taferelen krijgt), bied altijd iets aan voor een bedrag, al is het maar een paar euro. Dan zal je zien dat je ong. de helft (of minder) reacties krijgt.

Je hebt zelfs mensen die 2de hands kleding aanbieden voor een paar euro. Geef ik ze gelijk in ... zo voorkom je dat er 3 verschillende mensen op dezelfde dag willen afspreken als je het gratis weggeeft.

En áls je toch iets gratis wilt weggeven, doe het dan bij de dichtstbijzijnde kringloopwinkel. Vaak willen ze dat nog wel komen ophalen. Dan gaat er een deel vd winst naar een goed doel (zeggen ze).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja mensen zijn erg vatbaar voor gratis, maar op die pagina waren vaak rond de 5 reacties per gratis aangeboden product. Toen mijn vader de laptop erop zetten waren er ineens 50 reacties. Hier komt meer bij kijken dan alleen 'gratis'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt ... gratis + de waarde van iets + hoe weinig moeite het kost om het op te halen = veel reacties. Deze 3 elementen zorgen er voor hoe gewild iets is. Daarnaast heb je natuurlijk andere 'verkooptrucs' (zoals je product promoten). Dus als je iets gratis zou aanbieden wat maar een paar euro waard is en/of veel moeite zou kosten om het op te halen (zoals een kast) dan zou je veel minder reacties krijgen.