Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Deelt Whatsapp mijn gegevens met Facebook?

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht en moest uiteraard Whatsapp opnieuw installeren. Eind augustus heb ik toen de privacy voorwaarden van Whatsapp veranderden aangegeven dat mijn gegevens niet gedeeld mochten worden net Facebook. Zijn deze instellingen behouden gebleven? Aangezien het gekoppeld is aan mij telefoonnummer. Of zit ik nu vast aan een ongewenste keuze?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
763

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste heer,

Delen van data blijven ze (FB en Whatsapp) sowieso doen. Ongeacht wat u wel/niet aanvinkt.

Alleen is het verschil tussen het wel of niet kiezen of uw data wordt gedeeld dat het dan 'onder de tafel' gebeurt als u aangeeft dat u wilt dat uw data niet gedeeld wordt.

Samengevat komt het er op neer dat linksom of rechtsom uw data toch wordt gedeeld. Alleen weet u niet welke data.

Dus om nu te kunnen stellen dat u er goed aan heeft gedaan om tijdig aan te geven dat uw data niet gedeeld mag worden, is betwistbaar. U geeft alleen maar daarmee aan of het boven of onder de tafel gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding