Kan je het internet gebruiken als je alleen een Wi-Fi router/iets anders hebt?

Het is misschien een hele rare vraag, maar ik zat zo na te denken: heb je voor werkend internet alleen een Wi-Fi router(/iets anders) en een stopcontact nodig of werkt dat zo niet?
Zo ja, wat heb je dan nodig?

Natuurlijk is het makkelijkste om alleen een apparaat aan te sluiten op je stopcontact en klaar. Zou dat dan ook mogelijk zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (3)

Om internet te ontvangen in een huissituatie heb je nodig:

Stroomvoorziening (240v)
Internetaansluiting (coaxkabel of telefoonlijn(DSL) of glasvezel)
Modem (tegenwoordig vaak een gecombineer modem router)
PC (of apparaat met netwerkaansluiting)
Internetabbonement (bij een ISP)

Als je draadloos wil
Wi-Fi-router
Apparaat met Wi-Fi-adapter

Mobiel:
Smartphone of Tablet (of laptop) met SIMkaart ingang (of SIMkaartdongle)
SIMkaart met een abbonement (liefst met dataplan)

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn 4G-routers met Wi-Fi dus draadloos naar draadloos. In princioe steek je daar een stekker in en heb je weinig anders nodig dan en apparaat met een Wi-Fi adapter en iets van een abonnement.

Toegevoegd na 6 minuten:
Theoretisch is het antwoord: " Ja" maar dan zou je dus een router moeten hebben met ingebouwde display ingebouwde computer en ingebouwd keyboard of touchscreen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Vroeger zaten modems soms ingebouwd in de PC/laptop. In geval van laptop zou je dus afgezien van het feit dat je dan dus een telefoonlijnaansluiting nodig had ja kunnen zeggen. Echter was dat beslist geen Wi-FI aansluiting immers er liep een kabel van telefoonaansluiting naar PC.laptop.

Toegevoegd na 18 minuten:
*gecombineerd modem en router (of modem en Wi-Fi-router)

Toegevoegd na 23 minuten:
Een laptop met 3G of 4G dongle of een mobiele telefoon met 3G/4G abonnement is het dichtste bij een apparaat waar in je zelfs niet eens per se een stekker hoeft te steken om toch internet te hebben. Echter heeft dit wel een aantal nadelen ten opzichte van een landlijnverbinding (DSL/Coax/Glas), namelijk snelheid, latency, datalimiet en het is ook nogal duur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ook verbinding maken met internet via je vaste telefoonlijn, dat heet ADSL. Dan heb je een modem om het signaal om te zetten en dat is behalve met een stopcontact ook met je telefoonstekker verbonden.
Amadea
7 jaar geleden
Als je wifi hebt kun je gebruik maken van een onbeveiligde verbinding in de buurt of zoiets van McDonalds.
Als er alleen beveiligde verbindingen zijn moet je even de code vragen, een goeie buur geeft dat wel.