Kan je op het deepweb makkelijk gehacked worden?

Ik ben best nieuwsgierig naar het deepweb en dat wil ik op mijn mobiel downloaden en dan een beetje rondkijken en misschien forums bekijken alleen wil ik graag weten of je makkelijk gehacked kan worden en of dat illigale is ( op forums kijken enzo) ik weet dat je Tor moet gebroken om je zelf ontraceerbaar te maken maar ik weet niet of dit heel erg betrouwbaar werkt en dat ze mijn mobiel gaan hacken met alle gegevens erin.

Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het hangt ook heel erg af van jou gedrag op het deepweb. Wees dus heel voorzichtig met klikken op links of het downloaden van bestanden

Antwoorden (2)

Ja, dat komt omdat de meeste deepweb sites juist zijn bedoeld om jou te hacken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tor is een netwerk/browser, die niet illegaal is. Sommige websites zijn echter wel illegaal. Het is bijna ontraceerbaar dat jij op die websites kijkt.

Tor is een netwerk dat bedoeld is om de anonimiteit van de gebruikers te waarborgen. Het is opgezet voor journalisten en mensen in landen waar censuur op internet is, om anoniem te blijven. Tor moest dus anoniem gebruikt kunnen worden. Dit gebeurt (in grote lijnen) door de informatie te versturen door meerdere servers. De stukjes informatie komen bij jou uit, maar (eigenlijk) ontraceerbaar.

Als je van plan bent om op het deepweb te browsen, raad ik aan om dat op een PC te doen.
Als je een windows phone gebruikt, zou ik zeker oppassen met browsen op je telefoon.

Waarom oppassen met een windows operating system?

Het merendeel van de mensen gebruikt windows. Om deze reden ontwikkelen mensen virussen en hacks voor windows.

Als je een pc hebt, en je wilt het echt heel graag en veilig(er), raad ik aan om Tails te downloaden en op een USB stick te zetten. Tails is een operating system van de Linux kernel. Doordat Tails weinig gebruikt wordt (relatief), zijn er weinig virussen en hacks ontwikkeld voor dit OS.

- Zet Tails op een USB
- Steek de USB in je computer
- Start opnieuw op, boot je PC vanaf de USB stick

Je gebruikt nu Tails (totdat je de USB stick verwijderd uit de pc). Hierdoor is het moeilijker voor hackers om in jouw bestanden te komen eventueel.

Het deepweb is niet alleen maar slecht. Er staan ook veel wetenschappelijke artikelen op en krantenberichten uit landen waar censuur is. Er zijn hele interessante websites. Gebruikt Tor alsjeblieft wel voor goede doeleinden...

Vooral veilig browsen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er kan wel degelijk getraceerd worden.
source: https://www.hackread.com/fbi-hacked-tor-to-hunt-paedophiles-on-deep-web/
Dit heeft zelfs in Nederland het nieuws gehaald met een groot aantal arrestaties.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor de aanvulling. Dit is waarom er 'eigenlijk' tussen haakjes staat. Voor de geavanceerde hackers onder ons is het wel traceerbaar, maar niet zonder slag of stoot.