Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij uitleggen, dat als ik de hoofdtelefoon aan mijn PC aansluit, dat de geluidsvolume dan hoger is dan zonder de hoofdtelefoon?

Als ik de wet van de logica volg, zou er normaal geen verschil in de geluidsvolume mogen zijn. Het is ook geen suggestie; het is een voldongen feit. Het is wel op te lossen; als ik via de hoofdtelefoon wil beluisteren, om mijn huisgenoten te ontzien(gehorig) stel ik de geluidsvolume gewoon wat lager. Maar zo iets intrigeert mij. Ben benieuwd of anderen ook dit hebben ervaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat heeft alles te maken met rendement en de afstand tot je oren.
De afstand is logisch, hoe dichter bij, hoe harder het klinkt.
Het rendement van speakers is wat anders. Dat heeft te maken met de bouw en de impedantie.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat je bij de koptelefoon het geluid direct je oren ingaat en dus dichter op je trommelvlies zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je koptelefoon is anders ingesteld dan je boxen?

Misschien is er een volumeregeling op je koptelefoon die helemaal openstaat?

Je koptelefoon staat tegen je oren. Het kan ook een subjectieve ervaring zijn...

Dat zijn de eerste drie dingen die ik kon bedenken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met je speakers in je koptelefoon.
de speakers in je koptelefoon heeft een ander omh sterkte dan je speakers in je pc
deze verschillende sterkte van omhs zorgt ervoor dat het geluid uit de ene speaker harder zal zijn dan de andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hebt je antwoord aangepast, maar er staat nog echt wartaal. Heus! Impedantie heeft geen 'sterkte'. Maar de bedoeling is goed, dus wel een -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu weet nóg niemand dat met impedantie de weerstand in Ohm wordt bedoeld

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding