Kan iemand mij uitleggen, dat als ik de hoofdtelefoon aan mijn PC aansluit, dat de geluidsvolume dan hoger is dan zonder de hoofdtelefoon?

Als ik de wet van de logica volg, zou er normaal geen verschil in de geluidsvolume mogen zijn. Het is ook geen suggestie; het is een voldongen feit. Het is wel op te lossen; als ik via de hoofdtelefoon wil beluisteren, om mijn huisgenoten te ontzien(gehorig) stel ik de geluidsvolume gewoon wat lager. Maar zo iets intrigeert mij. Ben benieuwd of anderen ook dit hebben ervaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft alles te maken met rendement en de afstand tot je oren.
De afstand is logisch, hoe dichter bij, hoe harder het klinkt.
Het rendement van speakers is wat anders. Dat heeft te maken met de bouw en de impedantie.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat je bij de koptelefoon het geluid direct je oren ingaat en dus dichter op je trommelvlies zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je koptelefoon is anders ingesteld dan je boxen?

Misschien is er een volumeregeling op je koptelefoon die helemaal openstaat?

Je koptelefoon staat tegen je oren. Het kan ook een subjectieve ervaring zijn...

Dat zijn de eerste drie dingen die ik kon bedenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met je speakers in je koptelefoon.
de speakers in je koptelefoon heeft een ander omh sterkte dan je speakers in je pc
deze verschillende sterkte van omhs zorgt ervoor dat het geluid uit de ene speaker harder zal zijn dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hebt je antwoord aangepast, maar er staat nog echt wartaal. Heus! Impedantie heeft geen 'sterkte'. Maar de bedoeling is goed, dus wel een -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu weet nóg niemand dat met impedantie de weerstand in Ohm wordt bedoeld