Hoe zorg ik dat het geluid van mijn laptop niet meer gedempt is?

Ik ben net terug van vakantie dus mijn laptop heeft een tijdje uitgestaan, nu wilde ik hem weer gebruiken maar komt er geen geluid uit mijn laptop. De speakers staan op gedempt (rechtsonderin dat geluidstekentje met een rood kruis er door). Wat ik ook probeer, ze blijven gedempt. De toetsenbordknopjes waarmee ik normaal gesproken het geluid kan bedienen werken ook niet meer. Als ik het geluid via het zijmenu van windows 8 omhoog zet, lijkt het geluid er op te gaan, maar rechtsonderin blijft een rood kruis door het geluidstekentje staan en dan doet het geluid het nog steeds niet. Ik heb mijn laptop al heel vaak opnieuw opgestart, maar ook dit werkt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je al shift-F3 geprobeerd (al ga ik er vanuit dat dat wel een hel open deur is, dat soort domme dingen vergeet ik zelf altijd ;-D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of Fn-F3 , ligt een beetje aan je toetsenbord. In elk geval de F-toets met het mute-symbool erop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Update je audio drivers eens. (Bij config > apparaten beheer)

Antwoorden (1)

Rechter muis knop op het ''rode kruisje'' dan klik je op: Afspeel apparaten dan opent hij een tab rechtermuis klik op het witte vak waar niks is dan selecteer je: Uitgeschakelde apparaten weergeven nu komt er waarschijnlijk SPEAKERS te staan rechter muis klik op speakers dan klik je: Inschakelen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet. Hij is wel ingeschakeld maar hij is gedempt. Ik zie nu ook dat het geen rood kruis is maar zo'n verbodteken zoals op een verkeersbord. Ik heb nu wel ontdekt dat als ik Realtek Audioconfiguratie open daar ook een gedempt geluidstekentje staat en dat ik ook deze niet kan opheffen. Heeft dat er meer mee te maken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer rechtermuis klik op het ''gele verkeersbord'' en dan problemen oplossen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probleemoplosser kan het probleem wel vinden ('Audioapparaat is gedempt') maar kan hem niet oplossen..?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rechter muisklik op het verkeersbord gebeurde dan ga je naar voluma mixer en dan staan er meer van die foutmelding dingen klik erop misschien werkt dat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook dit werkt niet :(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is uw audiokaart in uw laptop misschien kapot, Ik zo hem laten controleren bij een computer winkel MyCom is een aanrader
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk systeemherstel gedaan naar een maand terug en nu is het opgelost gelukkig! Bedankt voor de hulp!