Waar op de computer stel je de snelheid van de muisklik aan?

Als ik iets aanklik met de muis op de laptop dan gaat het te snel, waardoor ik meerdere malen moet klikken om het gewenste resultaat te krijgen. Er moet iets op de computer zijn waardoor je de snelheid van de muisklik kan vertragen. Waar kan ik dat vinden op de computer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Je muis heeft een standaard snelheid plus een standaard dubbelkliksnelheid. Als je de snelheid van je muis te langzaam of te snel vindt omdat je bijvoorbeeld een nieuwe muis hebt aangesloten is dit eenvoudig aan te passen. Ga naar Start en klik op het Configuratiescherm en kies vervolgens voor "Hardware en geluiden". Klik daarna onder de kop 'Apparaten en printers' op de vermelding Muis. In het nieuwe venster dat opent zorg dat je op het tabblad 'Opties voor de aanwijzer' terecht komt. Hier direct bovenaan stel je middels het schuifbalkje in hoe snel je muis is, stel dit in naar wens.

Om de dubbelkliksnelheid te wijzigen ga naar het tabblad 'Knoppen'. Hier zie je de vermelding Dubbelkliksnelheid in het midden staan en opnieuw regel je dit hier met het schuifbalkje. Om de dubbelkliksnelheid te testen dubbelklik op het map icoontje aan de rechterkant. Druk daarna onderaan op OK.